handdator

Visa fullständig version : Samlas vatten under dörr golf iv



bladegash
2010-08-30, 17:14
Hej,

Jag har en golf IV -00 och varje gång det regnar så samlas det mycket vatten under dörrarna, alltså där dörrarna vilar mot tröskeln på passagerar och förarsidan. Någon som har vart med om det eller vet vad det är som orsaker det.

bladegash
2010-09-04, 11:19
Någon måste ju veta. Jag vet att jag har läst om det här på forumet men hittar inget när jag söker.

P-plats.se
2010-09-04, 23:04
Vattnet som letar sig in i dörren ska rinna ut i underkanten och står det vatten utanför gummilisten är det som det ska vara.
Det är problem om det står vatten på gummilisten när du öppnar dörren för då läcker det mellan dörren och plåten bakom dörrsidan vilket inte är helt ovanligt.

bladegash
2010-09-05, 14:51
Vattnet som letar sig in i dörren ska rinna ut i underkanten och står det vatten utanför gummilisten är det som det ska vara.
Det är problem om det står vatten på gummilisten när du öppnar dörren för då läcker det mellan dörren och plåten bakom dörrsidan vilket inte är helt ovanligt.
Alltså när jag öppnar dörren så ser jag att det har samlats vatten på ovansidan av tröskeln som rinner av först när jag öppnat dörren men det borde ju rinna av även när dörren är stängd.