handdator

Visa fullständig version : upprostat avgassystem



alex
2010-08-28, 15:46
känner mig fantastiskt fånig som skriver här om min snikgolf.
men mitt avgassystem är helt upprostat.
Titta undertill idag och såg att hela systemet va nått hemma muras smeck o kommer få byta både mellanrör o bakre.

Men till poängen hörde att den flexibla biten på främre röret också pajjat och de verkar vara en hel bit från grenröret til flexbiten o sen kommer katen.

tänkte köpa dom andra bitarna på biltema då de är förhållandevis billigt men den främre delen finns inte på biltema o jag slipper helst lappa o pugga med magen då de e redigt rostigt o jävligt där med.

Så till frågan. är de någon som vet var man kan få tag på den biten billigt?
eller är de bäst att lappa skitet?

Cullberg
2010-08-28, 16:12
Vad är det för bilmodell du har? Kan kanske finnas begagnat...

J.L
2010-08-28, 17:06
golf mk3 1.4 om jag minns rätt

alex
2010-08-28, 17:34
j.l har rätt som alltid

Memme
2010-08-29, 00:20
Hallå Grabbar. Jag har en Golf II , årsmodell 88a. Som jag köpte igår, men mitt problem är att sista dämparen är rostig som saatan. Och jag täntke sätta på en Simonsdämpare längst bak,(vill ha lite muller) men har sen hört att det är lätt att de blir snet i slutet. Någon som har testat att köpa en dämpare från Meknomen eller kanske Typ-17.de som kan svara på om dom passar rakt av? Vill inte beställa hem så passar de inte riktigt?

Kan tillägga att det är en 1.8i motor

Mvh Emil

Exelon
2010-08-29, 12:02
känner mig fantastiskt fånig som skriver här om min snikgolf.
men mitt avgassystem är helt upprostat.
Titta undertill idag och såg att hela systemet va nått hemma muras smeck o kommer få byta både mellanrör o bakre.

Men till poängen hörde att den flexibla biten på främre röret också pajjat och de verkar vara en hel bit från grenröret til flexbiten o sen kommer katen.

tänkte köpa dom andra bitarna på biltema då de är förhållandevis billigt men den främre delen finns inte på biltema o jag slipper helst lappa o pugga med magen då de e redigt rostigt o jävligt där med.

Så till frågan. är de någon som vet var man kan få tag på den biten billigt?
eller är de bäst att lappa skitet?

Kolla på Skruvat.se dom har faktiskt mycket delar till mk3 har köpt mycket delar av dom till mk3 tdi´n och dom är inte så dyra heller. Finns hel downpipe där för tusenlappen. Och deras delar passar bolt on det brukar feltemas inte göra. =)