handdator

Visa fullständig version : Motorproblem 9A



DucKen
2010-08-26, 18:27
Hej!

Har En caddy -88 med komplett 9A motor funkade skit bra förra året. Sen började det jävlas lite än det ena än det andra så tändkablar rotor fördelarlock och tändstift e bytt. Då gick han kanon 10 mil sen börjades det igen annat fel dock.

Så nu kan jag starta den hålla den på gas men släpper jag så dör han. Startar jag den så kan den ligga på tomgång med gradvis falla sakta tils den dör. Sen kan jag inte starta bilen förens nästa dag typ å då e det samma sak igen.

Blir inte klok på detta. Har även kollat soppa pumpen å filter men inget fel där även kört soppa pumpen manuelt med direkt ström så att säga ändån samma sak.

Ngra tips?

Kan det vara ngn givare som får spelet tro?

Tack! // Robin

kim_gulle
2010-08-26, 20:02
Tomgångsmotorn som gett upp tro?

DucKen
2010-08-26, 21:39
Tomgångsmotorn lurade jag åxå på var på skroten å lånade en felet kvarstår.

kim_gulle
2010-08-26, 22:30
Kan ju vara nåt tjall med sprutet. Är inte så hemma på KE-Jetronik dock. :(
Eller är det kanske en K-Jet som du satt på?

Sweeper
2010-08-26, 23:04
Det är faktiskt KE-Motronic som sitter på 9A motorn.

kim_gulle
2010-08-27, 03:00
Det är faktiskt KE-Motronic som sitter på 9A motorn.

Är inte det samma sak som KE-Jetronik då? Vet att det står Jetronik på styrboxen till dem här motorerna iaf.

Sweeper
2010-08-27, 15:47
Nu är det så att om jag inte är ute o cyklar så har KE-Jetronic 2st boxar där ena styr tändningen och andra bränslet. KE-Motronic styr båda i bara en box.

kim_gulle
2010-08-27, 20:27
Nu är det så att om jag inte är ute o cyklar så har KE-Jetronic 2st boxar där ena styr tändningen och andra bränslet. KE-Motronic styr båda i bara en box.

Ahaaa, ja det kan nog stämma. 16v passaterna har ju ingen tändbox till skillnad från golfarna så du har nog rätt där. :)
Fast själva insprutningsdelen lär nog vara i princip likadan som en vanlig KE-jet så man gör nog rätt i att ta samma åtgärder som med en KE-jet.

DucKen
2010-08-27, 20:42
Motronic är det i denna iaf.

Sweeper
2010-08-27, 23:16
Ahaaa, ja det kan nog stämma. 16v passaterna har ju ingen tändbox till skillnad från golfarna så du har nog rätt där. :)
Fast själva insprutningsdelen lär nog vara i princip likadan som en vanlig KE-jet så man gör nog rätt i att ta samma åtgärder som med en KE-jet.

Ja exakt, det är samma sak med luftvågen osv :)

Jag vet att det är uttjatat men har du kollat vakuumslangar, dvs sprickor i dem/om de sitter fast. Kollta alla packningar? kolla så att spridare fungerar som de ska och deras tätningar är bra.