handdator

Visa fullständig version : Varför rycker bilen väldigt mycket?



Sweeper
2010-08-23, 20:56
God kväll alla

Olyckligtvis har jag på sistone stött på att bilen rycker väldigt mkt om man kör vid jämn gas runt 2000-3000 varv. Det händer i alla växlar, tex när man kör på landsväg motorväg eller vanlig 50 sträcka.
Det spelar ingen roll om bilen är varm eller kall.

Om ni inte förstår vad jag menar med "rycker" så är det precis som att dra runt motorn när man växeln inne, fast lite mer tempo.

Är det nån som har varit med om något liknande? Själv misstänker jag att min förpump eller bränslepump är kanske paj? Är inte 100% men känslan säger att det händer när det inte är så mycket bränsle kvar i tanken.

Tacksam för svar!

J.L
2010-08-23, 21:00
Vad har du för bil?

Sweeper
2010-08-23, 22:04
En golf 2 gti 16v.

Mr dOhC
2010-08-23, 22:26
Det låter som liknande jag hade på min Golf Memphis, förgasarfoten var paj och den fick tjuvluft.

Nu har du ju ingen förgasarfot på din 16v men den kanske får tjuvluft nån annanstans. Kolla över alla slangar efter sprickor m.m . Köp lite startgas och spraya när bilen står på tomgång.

Sweeper
2010-08-23, 22:37
Ska kolla igen men jag tvivlar på det eftersom sista gången jag höll på o felsöka motorn efter massa problem var i runt mars, då hade jag bytt alla vakuumslangar, kollat på slangen från insuget till bromsservo.