handdator

Visa fullständig version : Rätt pris för GTI 2006.



steffe_GTI
2010-08-21, 20:04
Hej,

Ska nu köpa min första bil vilkett är en GTI 2006:
- Röd
- Manuell
- 6500 mil
- ABS och ESP
- Centrallås
- Däcktrycksensor
- Elfönsterhissar
- Tyg
- Klimatanläggning 2-Zon
- Radio/cd RCD 300

Utrustning:
- Vinterdäck I OK skick
- Sommardäck Detroit 19", Nya

Stenskott finns på motorhuven och kan komma att behöva omlackeras, almänt lite repig MEN inget allvarligt.

Vad är rätt pris för denna ni som kan GTI? Något man bör vara extra vaksam över?
Kom gärna med tips och råd.

MVH
Stefan

a128
2010-08-21, 20:17
något exakt pris kan man ej ge men en 3 dörras ligger runt 140-150.000:- kr på bilpriser.se, blocket.se
någon skvavank av något slag måste man räkna med på en beganad bil

åsså var det här med service kolla upp så den är servad hellst var 1500mil på oljebyterna om den har gått väsentligt mer mellan bytern tex. över 2000mil
bör man se upp, och inte köpa den innan man har tecknat en försäkring innehållande maskinskada, gör ett oljebyte omedelbart efter inköp och kör sedan 1500mil intervall, extra rostskyddsbehandling är ett+

annas är det provkörning i sedvanlig ordning, lyssna efter ornormala ljud tex. växellåda, motor, drivknutar
om man ej är erfarenhet av detta kan motormännen, bilcert, eller likande vara ett alternativ
ta gärna med en polare 4 ögon+öron ser+hör mer än 2 ögon+öron

steffe_GTI
2010-08-21, 20:33
Glömde ange att det var en 5 dörrars, 3 service är gjorda och har alltså rullat 6500 mil.
Har provkört och inga missljud hörde jag. Verkar inte vara extra rostskyddsbehandlad.

Är det vanlig helförsäkring du nämner ?

a128
2010-08-21, 21:00
Glömde ange att det var en 5 dörrars, 3 service är gjorda och har alltså rullat 6500 mil.
Har provkört och inga missljud hörde jag. Verkar inte vara extra rostskyddsbehandlad.

Är det vanlig helförsäkring du nämner ?

maskinskada är delmoment i delkasko, vagnskada kan vara bra att ha för en så pass dyr bil, i en helförsäkring ingår maskinskada
bor man i stockholm/solna så är den dyr att försäkra utan bonus/skadefria år, ring runt för bra pris
några tusingar mer för en 5 dörras, det är svårt att ge ett fast pris men jämför med blocket, bytbil.com för att få en jämförelse

radion är en RCD300 till denna finns blåtand att från Blaupunkt att köpa som tillbehör
http://www.caraudio24.de/Freisprechanlagen/Blaupunkt/Blaupunkt-Audi-Ford-Seat-Skoda-VW-Bluetooth-USB-Interface-Adapter-7607545550001::16880.html

Premis
2010-08-22, 01:43
Pris är svårt att sia om, dagspriser känns det som. Jag hade varit nöjd med 150k för min 3D -07 med liknande spec.

Service låter helt normal.
RCD300 är riktigt dålig, jag bytte min 2 veckor efter att jag hade hämtat ut bilen.
Service dyr hos VAG.
Skatt runt 1700, helt OK.
Försäkring billig (i all fall för mig).
Få negativa saker (en del skrammel i interiören, vägbuller).
Få problem generellt.
Grymt kul att köra.
Motorn är den bästa jag vet, helt suverän och bra botten.
Mycket standardutrustning.

mm.mm.mm