handdator

Visa fullständig version : Få bort instrumentpanelen i golf mk2



markus-cronqvist
2010-08-21, 12:21
Undrar om de är någon som vill va snäll och förklara för mig hur man gör, bilder hade varit utmärkt.

MVH Markus

kim_gulle
2010-08-21, 13:27
Två skruvar på vardera sida av panelen ute vid dörrarna. Sen sitter det diverse skruvar under den också. Ta bort så många underpaneler du kan och pröva att rucka på panelen eftersom. Var ett tag sen som jag plockade lös min panel för att byta värmepaket men så farligt var det inte. Det är bara att riva. :)

Jugo
2010-08-21, 14:59
Glöm inte lossa dom två skruvarna i fågelbadet som håller panelen på plats så slipper du en del svordomar ;)

markus-cronqvist
2010-08-22, 22:21
Tack så mycket :) fågelbadet?

kim_gulle
2010-08-22, 22:43
Glöm inte lossa dom två skruvarna i fågelbadet som håller panelen på plats så slipper du en del svordomar ;)

Du menar inte de två skruvar som sitter i torpedväggen?

GTI-nissen
2010-08-23, 11:43
De sitter två skruvar i torpedväggen högt uppe i vattendiket eller fågelbadet, beroende på vad man vill kalla det. Vad det heter egentligen vet jag inte...
Man ser dem om man böjer sig dubbelvikt och tittar in där torkarmotorn sitter.

kim_gulle
2010-08-23, 11:56
De sitter två skruvar i torpedväggen högt uppe i vattendiket eller fågelbadet, beroende på vad man vill kalla det. Vad det heter egentligen vet jag inte...
Man ser dem om man böjer sig dubbelvikt och tittar in där torkarmotorn sitter.

Aha, där var aldrig jag och skruvade när jag tog lös min. Undra om nåt gick sönder då kanske.. :O

Sweeper
2010-08-23, 15:22
Ja precis, 2 skruvar i "fågelbadet", dvs där torkarmotorn sitter. Kommer ihåg när jag o en kompis skulle plocka av en panel på jettan för att kolla läckage, fattade inte varför den satt fortfarande fast! efter några svordomar så såg vi att de var 2 skruvar till :)

markus-cronqvist
2010-08-24, 11:13
TACK så mycket alla :D