handdator

Visa fullständig version : Prisvärd verkstad i gbg/kungälv?



Premis
2010-08-20, 18:01
Tänkte ge GTI'n lite 6000 mils service och letar en vettig prisvärd verkstad. Skall bara ha en intervallservice (olja, filter, luftfilter). Gjorde grundservice förra gången.

Mechanum behöver 0.7h för att göra jobbet och tar närmare 3000kr för detta. Med andra ord skall dom ha ca 2500 för arbetet, 3500kr/h om man räknar bort ~ materialkostnad.

Har inte kollat med Bil AB än men gissar på att dom tar ungefär samma. Skall ringa och kolla, dom är smidiga.

Vart brukar ni vända er för att serva era lite nyare bilar i området? Skulle lätt fixa jobbet själv för 1000kr men jag behöver den där förbannade stämpeln om jag skall kunna sälja av kärran framöver. Gärna nån kunnig men helst under 3500kr/h.

Har inget problem med kostnaden (pytteliten del i sammanhanget) men om nån tar 3500kr/h då tänker jag i alla fall kolla runt av ren princip.

P-plats.se
2010-08-20, 21:52
Har nog sagt det förut men Auto-Car i Lilla Edet rekomenderar jag skarpt!
Prisvärda och duktiga samt brukar lösa problem snabbt.
Enda problemet är att ägaren kan vara lite speciell när han är stressad, dock mycket mindra problem nu när han har expanderat och inte skruvar så mycket själv.
Stefan är en mekaniker som du kanske kan kräva att få och han är speciellt duktig.

Faltdach
2010-08-20, 23:06
Finns bara en Verkstad i Göteborg som får skruva mina bilar. Och inte vilken verkstad som helst är detta...
Rekommenderar att du ringer till Filip på Rennsport. Han är pedant, snabb samt håller mycket vettiga priser!

Premis
2010-08-20, 23:51
Tack för tipsen, skall kolla upp dom med :).

993turbo
2010-08-21, 08:40
Håller med faltdach är det någon du ska vända dig till så är det Filip på Rennsport. finns i högsbo .