handdator

Visa fullständig version : Old School Corrado



Nommis
2007-07-04, 20:02
Hejsan!

Så jag köpte en corrado i vintras/våras... ganska sliten men ändå såpass att de går att rädda... men jag e väldigt kluven över vad jag vill göra med den... gillar old school och rat style... Mk1 och Typ 1... skulle va fränt att göra ngt liknande med corradon... de första som behövs göras är att byta motor vad skulle ni föreslå för motor? HP är ointresant... pålitlig är de viktigaste... och för enkelhetens skull passa ganska så rakt i mot elsystem och vxl låda...

Hade !! // Robin

onk
2007-07-04, 21:11
Kör hårt! Kom på lite fula egna grejer och sen på med några grymma fälgar och sänk den rejält så kan de inte bli fel:)

Ang motorvalet så borde väl en 2l 8v eller 16v passa bra..

Gullideckel
2007-07-05, 00:18
Schysst projekt...

...du lär nog bli en av dom första för dom flesta Corrado man sett kör ju på *Show&Shine* stuket...

Nommis
2007-07-05, 15:35
Jaa jag e inte mycket för puts på bilar man blir ju bara så ledsen om de blir repigt... =) men jag känner lite för matt Primer grått på breddade 15" orginal plåt... fränt hade de vart med en förgasarmotor i med... gillar inte redigt G60 motorn som sitter i nu...

Barbapappa
2007-07-05, 21:14
Hade jag handlat Corrado så hade jag nog satsat på en med 2L maskinen i från början, den känns ju som den mest pålitliga grejen i sammanhanget, inga rasslande kamkedjor och dumma kompressorer. Men det är ju vad jag anser. ;-)

Stuket låter ju helrätt annars tycker jag, är stor fantast själv av ratlook och oldschool själv och måste säga att en Corrado hade varit trevligt att leka med nån gång, fast en sugis helst då.
Nåt sånt här kanske, minus bling-fälgarna då kanske? 10x15" bak och 9x15" fram borde väl gå att få dit? ;-) http://www.vw-page.at/pics/treffen/2007/woertherseetour2007/woertherseetour2007-481.jpg

Nommis
2007-07-06, 18:46
Joo har ju breddade orginal plåt på nu 7,5" fram och 8" bak
så dom tänkte jag vell behålla.. dom e lackade nu men tänkte blästra dom å sen bara skita i lack typ..

Nommis
2007-07-06, 20:55
Vill inte ha ngn taklucka (funkar ändån inte) hur gör man... ta bort å svetsa igen elr lägga i en universal lucka.. elr kanske bara en gummilist å en bit lexan glas...

ypzilon
2007-07-08, 11:10
Vill inte ha ngn taklucka (funkar ändån inte) hur gör man... ta bort å svetsa igen elr lägga i en universal lucka.. elr kanske bara en gummilist å en bit lexan glas...

Du kan svetsa igen luckan, men det känns som om risken att det slår är stor eller så skaffar du en glaslucka från en golf 3, den passar rakt i och är mkt snyggare...

Nommis
2007-07-08, 12:00
Hmm golf 3 glas lucka lät trevligt.. hur öppnar å stänger man en sådan ?

// Robin

ypzilon
2007-07-08, 13:40
Samma sätt som Corradons.

Nommis
2007-07-08, 14:09
okej.. nja jag vill bli av med den helt.. blir nog gummilist å lexan elr plexi glas till en början..