handdator

Visa fullständig version : Vibrationer från motorrum



Likvid
2007-07-04, 17:39
Jag har under en veckas tid med min Golf 4:a som gått 15000mil en del konstiga problem som förvärrats idag.

Vid belastning har det mellan 1500-2200 varv huggigt i drivningen, dvs bilen har ryckt.

Har kollat mera och det låter precis som man backar när man kör framåt, ett dovt ljud.

När jag börjar köra så rycker det och sen när jag kommer upp i fart så lugnar det ner sig....

Men ljudet är ganska högt från vänster sida fram under motorn när man kör och det är ett dovt ljud, väldigt likt det ljud när man backar.

Jag har även prövat göra full rattutslag och köra i cirklar men det blir ingen skillnad i själv ljudet.

Likvid
2007-07-06, 16:09
Då rasade växellådan idag när jag kom hem, precis utanför min parkeringsruta så låste sig framhjulen och det bara lät som lösa kuggar som rullade runt i lådan.

Försökte rulla in den men eftersom framhjulen var låsta försökte jag att pressa den lite fram på 1:an, det var då det small som fan från lådan och det luktade lite bränd lamell, som tur var gick framhjulen då rulla så jag fick in bilen i rutan.

Men det var tur jag fixade ersättningslåda så nu är det bara byta.

Började även droppa olja från lådan efter det small ordentligt.

Mini_me
2007-07-06, 21:21
Nitarna till slutväxeln har släppt och klivit ur lådan. Hyffsat vanligt på 1.6L om man är lite över förfriskad på gasen =)

Bra att du hade ny låda..