handdator

Visa fullständig version : Rimligt pris på GTI IV -99



Råbbert
2010-08-14, 16:14
Hallå!!

Har fått span på en GTI -99 med ca: 10500mil på mätarn.. Har lite klarlack släpp på höger bakskärm över tanklocket (i mitten på bakskärmen) samt lite rost? runt öppningshandtagen på bakluckan.. Övrigt i gott skick. Bra sommardäck på org. 16" BBS, 5-dörrars, mörkblå.. Vet ej ännu om stora servicen e gjord..
Begärt pris på denna är 49.000kr
Är det ett rimligt pris med tanke på skavankerna??

http://www.blocket.se/orebro/Volkswagen_GOLF_GTI_TURBO_28675802.htm?ca=8&w=1

Vad tror ni, kan det vara ett skapligt köp??

MVH/ Robert

ovredsson84
2010-08-14, 16:22
Lite dyrt tycker jag om där är klarlack släpp samt lite rost..

Sen är inte stora service gjord så är den rent för dyr..

40 absolut max enligt mig..

mtm
2010-08-14, 19:18
Tycker det låter som ett rimligt pris, framförallt om "stora" servicen är gjord. Men då ska vattenpumpen vara bytt också, haha!

Rost på bagagelucke-handtaget är ju typ standard utrustning på dessa bilar, lätt fixat.

Måste dock tillägga att jag är av den åsikten att det är viktigare hur den mår i motor och växellåda än hur den mår rent estetiskt.

Generellt sett dyrare när sådant rasare än att bättra på lite färg här och var. :)

Lycka till!

Råbbert
2010-08-14, 23:15
På månag/tisdag ska jag försöka hinna dit och kolla närmare på bilen, s-bok och lite mer noggrant på skadorna. Är servicen inte gjord blir det nog ingen affär.. Om dom inte släpper den för 40.000 vilket jag INTE tror.. Behövs ju snart vinterdäck också.. Men vi får se hur det blir, återkommer.. Och tack för svaren..

MVH/ Robert

VWGolIV
2010-08-14, 23:27
Om det är dags för stora servicen, kamremsbyte, grundservice så kan man ju utan problem räkna mellan 10 och 15000 kr på vag, sen därtill Vinterdäck för kanske 2000 kr.

Så är ju inte bilen så billig längre.

Jag kan hitta andra bilar för 49000 som är i bättre skick, finns hur många helst.

Råbbert
2010-08-15, 09:56
Ja men skulle den stora servicen vara gjord och man kan få ner den till runt 40´just för lackskador och brist på vinterdäck tycker jag nog man fått ett bra pris.. Med tanke på milen. Annars kan den lika gärna stå kvar där den står..
Jo visst finns det massa bilar, men jag orkar inte åka 20, 30, 40mil för att kolla en bil och kanske bli besviken.. Bekväm, javisst men jag gått på minor förr.. Så denna bil finns ca: 15min härifrån och det e rimligt för en bil i denna prisklass..

Vi får se i veckan vad som händer..

MVH/ Robert