handdator

Visa fullständig version : Golf 2 gti 16v går dåligt vid 4000-5000 varv



frittaan
2010-08-12, 17:20
Har en Golf 2 rallybil som jag stoppat på förgasare på och sen jag gjorde det så har den inte gått bra, ligger man över 5000varv då går den hur bra som helst, men kommer man under det blir det att blöddra så man måste gasa ur den sen går det bra tills man kommer under varvet igen, vad kan detta bero på?
Tacksam för svar!

boster
2010-08-12, 18:48
har du väll bestyckade förgasare ??? i rullande landsväg???

pekka kiiskilä
2010-08-12, 19:17
Det är som Boster skriver rätt bestyckning av förgasarna är det enda rätta och då lär du få ut några extra hk till.

frittaan
2010-08-12, 20:38
Kanske skulle skrivit att det är bestyckade och bilen är körd i rullande landsväg.. står man still och gasar så märker man ingenting, men så fort det blir motstånd så blöddrar den vid 4000varv.

pekka kiiskilä
2010-08-12, 20:49
Bränsle-tändningen du får helt enkelt se vart problemet är för om tillex bränslepumpen inte vill riktigt kan det låte så men det är knepigt eftersom den går på fullgas över 5000rpm så det kan vara tändningen lite svårt att veta via datorn,

Börja med att nolla motorn och uteslut att den hoppat ett hack och sedan tändningen o bränslet.

boster
2010-08-12, 23:35
har du kolla över tändkablar och att tändspolen får 12v man bruka koppla in ett relä så tändspolen får 12v direkt från batteri (som extralysen ) . även byt tändspole till en bättre som leverear mera och högre volt till tändstiften även kolla så inte munstycken har lösnat har varit med om det på förgasare :( även kolla soppa tryck det ska inte vara så högt på weber och Dellorto o dyliga förknasare bruka gilla 0.15 till 0.25

Lillen
2010-08-12, 23:55
Men HUR ä de bestyckade då?
Det är ofta från motor till motor man får ändra.
Kolla stift efter en fullgasrepa vad de har för färg när du får blödder?
Finns ju lite att bestycka på t.ex Weber/Dellorto.
Eller kör du Mikuni/mc/eller annat?

Får du soppa till förgasarna vid belastning då?
Så de inte går torra vid belastning.

Torrgasar du utan belastning är det mycket kortare tid än gaspådrag vid belastning.
Så då kan du kanske passera 4-5000v/min men inte vid belastning där du behöver soppa längre?!

HAR ni justerat tändningen?
Kan ju tänkas att ni behöver gå lite aggressivare på tändningen för att den ska gå bra på högvarv?

Bara några tankar?!