handdator

Visa fullständig version : Jetta mk2 1.8 rp startar ej



chevlt1
2010-08-09, 01:02
Hej, har en jetta som stått sen förra hösten p.g.a topplockspackningen gick.
så nu härrom dagen så bytte jag den och satte dit alltihop som det ska vara efter markeringar o.s.v, och försökte starta bilen, men den bara poffar och misständer och ville inte gå igång. så jag har gjort om kamrems proceduren minst 15 ggr, ifall jag nu skulle gjort nått fel lr nått. men det blir bara samma resultat med att den poffar till ibland från centralinsprutet/förgasaren

den får gnista på alla stift, och tändstiften är blöta!

bilen gick bra i höstas innan jag ställde av den, den hade då vatten i oljan p.g.a packningen men inget annat var fel på den. motormässigt.

tacksam för alla svar!
MVH!

J.L
2010-08-09, 20:17
Låter som att tändningen står lite knasigt, kan ju iofs vara svårt att ställa
utan motorn i gång, vet inte om det finns markeringar i fördelaren att gå efter?

chevlt1
2010-08-11, 03:07
nae sant. men jag har inte ändrat den?, enda jag gjort är att veva runt motorn ett par varv utan att toppen satt på, och sedan ställde jag bara 1:an på övre dödläge etc etc å då står ju rotorn på 1:ans tändkabel som den ska i fördelaren. kan ju vara nått annat också. men vete fan. lustig bil tycker jag. försökt allt känns det som. kan det vara biltema topppackningen som är så pass rutten att den inte vill starta? tycker den borde starta iallfall. även ifall den skulle "läcka" igen lr va man ska säga.

chevlt1
2010-08-15, 18:52
fortfarande inte fått igång den. nån som vet vad det kan vara???

chevlt1
2010-08-15, 22:52
nevermind hittat felet nu

J.L
2010-08-22, 10:39
nevermind hittat felet nu

Skriv gjärna vad det var, jag är nyfiken!