handdator

Visa fullständig version : Baklucka i baklås Golf gti -99



gtfothxbye
2010-08-08, 18:42
Tjenare!

Jag har som rubriken säger en golf -99 som bakluckan inte går att öppna på, jag har centrallås på bilen men den låser inte upp bakluckan. Jag kan inte öppna med nyckeln eftersom låset är förstört.

När jag kryper in från baksätet så är det svårt att komma åt låset.. är det möjligt att öppna luckan innifrån utan att rycka sönder hårdplasten som täcker insidan och även runt själva låset(vilket gör det omöjligt att ta bort den utan att ta sönder den).

Jag hoppas att det går att förstå vad jag menar :)

Jocke

JunJin
2010-08-08, 22:14
Tjenare!

Jag har som rubriken säger en golf -99 som bakluckan inte går att öppna på, jag har centrallås på bilen men den låser inte upp bakluckan. Jag kan inte öppna med nyckeln eftersom låset är förstört.

När jag kryper in från baksätet så är det svårt att komma åt låset.. är det möjligt att öppna luckan innifrån utan att rycka sönder hårdplasten som täcker insidan och även runt själva låset(vilket gör det omöjligt att ta bort den utan att ta sönder den).

Jag hoppas att det går att förstå vad jag menar :)

Jocke




Hej

Du måste ta bort hårdplasten på insidan av bakluckan, Det sitter en skruv i varje av dom två urtagen som fungerar som stängningshandtag på insidan sedan är resten clips. Börja med clipsen i underkant och sedan på sidorna.Har aldrig varit tvungen att ta det den vägen som du behöver men jag tycker det ser ut som om sido panelerna sitter ivägen.

Roger

Exelon
2010-08-08, 22:44
Ja ta bort dom två skruvarna sen bända ur clipsen uppe såpass att du får in handen sen är det att hitta lås mekanismen och volá luckan är öppen.
Smörj sen låsmekanismen, hade båda problem som du på min 98 och efter det tog jag ett snöre och knötfast i axeln till låset, behövde aldrig använda den dock men tänkte skona armen mot alla skrapsår och slippa krångla.

gtfothxbye
2010-08-09, 18:59
Kanon! Bara ut och testa då!

Jocke

gtfothxbye
2010-08-11, 15:48
Nu fungerar allt som det ska, tackar för hjälpen!

Satte dit ett snöre också :)