handdator

Visa fullständig version : "NY" Golf R32 MKV



Rechtslenker
2010-08-07, 01:35
Är lite nyfiken på Era synpunkter angående ett ev. köp av en Golf R32 MKV!

Bilen i fråga är/har:

Årsm: 2006
Mil: 320 mil (Obs. 320)
Färg: Silver metallic

Övrigt: Manuell låda, stora stereon, PDC, regnsensor, Recaro skinnstolar. Bilen i fråga står på Porsche Center i Kalmar.

Pris: 239.000 kr

I mitt tycke är den precis lagom utrustad och jag är mkt intresserad. Dock underligt med så lågt miltal samt att den inte har blivit såld på ett drygt halvår!?

Vad är den värd? Vad bör jag kolla extra noga? Input!

Mvh Rechtslenker

(Risken finns att jag befinner mig på helt fel forum...)

Smurfen
2010-08-07, 01:50
Det är inte vem som helst som köper en R32 då de är ganska dyra i förhållande till Audi som många väljer istället. Om man inte är som vi andra just intresserade av VW. Därför är väl inte marknaden så stor. Plus att för dessa pengar får man en roligare bil om man är yngre och vill ha det.

Rechtslenker
2010-08-07, 12:09
Min uppfattning är att fina R32or försvinner rätt fort från marknaden. Det jag kan tänka mig är att bilen i fråga är svårsåld pga manuell låda och årsmodell/högt pris. Men jag tycker ändå att den borde ha blivit såld efter mer än ett halvår ute på annons..

Vad tror forumfolket?!

ovredsson84
2010-08-07, 12:16
Jag hade hellre gått på nyare årsmodell med mer mil än en bil som är 4 gammal och inte rullat något... I varje fall när man e uppe i dom summorna..

Andersson Racing
2010-08-07, 13:59
Jag hade tokprutat och sedan handlat, klockrent på den utrustningen samt miltalet, synd dock att det fattas DSG!

mvh Per

Smurfen
2010-08-07, 16:52
Dsg är ju för folk som inte kan växla.
Nej kanske inte. Men jag vill själv köra min bil därför valde jag en manuell plus att vad kostar det inte när DSG:n börjar och gå sönder. Då vill jag inte betala längre.

DPC
2010-08-08, 12:10
Jag skulle först och främst ställa frågan varför bilen endast har gått 320 mil på fyra år? Det kan finnas en utmärkt förklaring eller så är det något lurt och bilen är inte lämplig att köpa. Anledningen till att den står är troligtvis helt orimlig prislapp (även om miltalet stämmer). Vi närmar oss trots allt 2011 och då har bilen 5 år på nacken och är på sin höjd värd 40-50 % av nybilspriset.

J.L
2010-08-08, 12:41
Står bilen (bilar i allmänhet) länge så kontrollera slangar och andra detaljer i
gummi och plast som kan torka och spricka.

Har den stått ett halvår är bilsäljarna säkert inte helt emot att du prutar en del
på den.