handdator

Visa fullständig version : Var hitta bolt-on Walbro-pumpar till VW



Fors
2007-07-04, 00:18
Misstänker att min soppapump är på väg att packa ihop, och eftersom en walbro ligger på halva priset mot VAG-orginal så kan man ju passa på...

Men.. Var hittar man Walbros passande en G60 ?

foffa2002
2007-07-04, 18:08
Misstänker att min soppapump är på väg att packa ihop, och eftersom en walbro ligger på halva priset mot VAG-orginal så kan man ju passa på...

Men.. Var hittar man Walbros passande en G60 ?

finns ingen bolt on tyvärr.
Men det är inge större problem att konvertera.

www.usrallyteam.com har allt du behöver

Fors
2007-07-04, 20:44
Men det är inge större problem att konvertera.



Jag har ju en förpump i tanken och en matarpump framför höger bakhjul på min..

Är det en god idé att skippa pumpen framför hjulet, och byta ut förpumpen mot en "in-tank Walbro", kanske?

Tack för länken, men finns det några i swe som säljer?

NeXeN
2008-03-28, 14:41
lyfter, undrar samma sak

Sweeper
2010-08-26, 22:02
Och jag undrar om det finns nån pump som man kan sätta in i tanken som audi har, så man slipper förpumpen!

a128
2010-08-26, 22:16
problemet ligger i att när denna bilmodell/kaross kom 83/84 så hade man ej tanke på att sätta pumpen tanken därav det lilla hålet för tankarmaturen
därför denna nödlösning med 2 st pumpar, men en biltema 52-200 som man tankmonterar fungerar, men suger tjuvluft vid mindre än halvtank pga av avsaknaden av buffferttank eftersom den sittter utvändigt vid ordinarie huvudpumpen
biltema har annars denna förpump i sitt sortiment 52-112, nyare bilar bla. golf MKII är detta åtgärdat med större hål för tankarmaturen där även man har plats för en riktig bränsleinsprutningspump och buffertbehållare

samma fenomen har man på Polo < 94 som på Golf MKII

förpumpen på dessa gamla modeller tag ordendligt med stryk när man ständig kör med låg bränslenivå eftersom det ej märks på motorns gång sålänge bufferttanken ej gå torr

Sweeper
2010-08-26, 23:43
Det är verkligen skit o ha 2st pumpar att hålla koll på, går ena sönder när man inte märker det så kan den andra också gå sönder!!

Sweeper
2010-08-27, 21:49
Finns som sagt walbro för in-line och in-tank

Inline kostar lite mer, beror på om man ska köpa med tillbehör eller ej. Här tex. http://www.raidopower.se/walbro-gsl392-255lph-bensinpump-hogtryck-inline-gsl-392/54-0
har de sänkt priset så det kostar lika mkt som utan tillbehör.

A128, som jag har förstått så går det inte att tex ta pumpen o hållare från tex en audi 80 -94 som sitter i tanken? förmodar att taken är formad annorlunda om jag inte är fel ute?

Vad ska man behöva göra för att slippa o ha en förpump och köra 100% fungerande system?