handdator

Visa fullständig version : Föör hårda coilovers.



KoBo_83
2010-08-03, 17:51
Köpte en uppsättning coils till min golv 4 v6 4motion och efter montering så vart
han sten hård minsta lilla gupp blir de "genomslag" det blir en jäkla duns. nästan som att han
ä helt stum! nån som har nån ide? går de att ställa hårdheten? och hur se man de? vet inte va det var för
märke på coilsen?


ibland känns den nästan som att de smäller till när däcket rör sig framåt och bakåt inte upp o ner..
??? nån med någon idé?

Mr dOhC
2010-08-03, 18:55
Vart köpte du dom ?

Hur låg har du bilen, hur mycket gänga kvar ?

Har du gjort nåt åt krängningshämmaren fram ? Vet ej hur det ser ut på V6 men GTi tar den i drivaxeln vid lägre sänkning....

Du borde kunna se om det går att justera hårdhet, nånstans sitter det isåfall en justerratt/skruv..
Har själv billigt Vmaxx på min golf 4 och dom funkar hur bra som helst, bortsett från när jag skruvade ner dom i botten....

KoBo_83
2010-08-03, 19:31
jag hade bilen väldigt låg först men trodde de va de som gjorde de så jag höjde upp den rejält.
krängningshämmaren ska vara byt så att de ska gå att sänka den mera. men nu när jag tänker efter så är jag inte helt säker på
att han innan vekligen bytte hämmaren kanske kan va nåt att kolla men borde den inte ta i hela tiden då? nu verka de som att de blir när
bilen åker ner i ett gupp och framdäcken trycks bakåt... ?
Vmaxx vart får man tag på såna? (sista utvägen)

Mr dOhC
2010-08-04, 03:13
Jag ska väl tillägga att jag har min golf 4 som bruksbil och kör ingen bana med den, alltså till vardags funkar dom bra enligt mitt tycke. Hård är den ju men inte stum! Har ca 4cm gänga kvar. Det gick att köra i botten också men då fick man köra LUGNT och innerskärm tog i trots det... 18x8" 225/40 hjul

Bakåt ska hjulet inte röra sig, då har du nån trasig led eller bussning!!

Bilder från mitt hämmarbyte finns, sök bland min gamla inlägg. Innan bytet tog det mest i när dämparen jobbade. Brukar synas ganska tydligt om det skrapat på drivaxeln.

Lillen/Trackside Support här på forumet kan fixa coils till dig.
Annars har du ebay.de

Nån med info ang V6 4Motion som kan förklara hur hjulupphängningen ser ut ?

Har du nu höjt den, kör lite och testa. Kontrollera om drivaxeln ligger nära nåt.

ThomasT
2010-08-04, 06:38
Det är inte genomslagsgummi pryttlarna som tar då?

.

Lillen
2010-08-04, 15:36
Det är inte genomslagsgummi pryttlarna som tar då?

.

Låter lite så.
Men det skall följa med grejor i kittet som fungerar med sänkning.
Dock inom det TÜV-godkända sänkningsspannet för den bil de är till.
Orginal genomslagsgummin fungerar INTE med coilover kit utan mod.

KoBo_83
2010-08-04, 18:02
Låter lite så.
Men det skall följa med grejor i kittet som fungerar med sänkning.
Dock inom det TÜV-godkända sänkningsspannet för den bil de är till.
Orginal genomslagsgummin fungerar INTE med coilover kit utan mod.


Va? jag fick inte med några genomslagsgummin till min coilsats..
det är nu man önskar att man hade koll på va de var för skit man satte
på bilen...

Lillen
2010-08-04, 23:11
Va? jag fick inte med några genomslagsgummin till min coilsats..
det är nu man önskar att man hade koll på va de var för skit man satte
på bilen...

Det kan åxå krävas att orginal modifieras(kapas).
Bak på din bil är det ju separat dämpare/fjäder så där är det lite annars än på t.ex Mk I/II & III.
Det är samma upplägg på coilsen som orginal men klarar kraftig sänkning.

KoBo_83
2010-08-05, 19:05
kapas? hur menar du då? är de gummit som sitter högst upp vi pratar om? som ligger an mot karossen alltså?

ThomasT
2010-08-05, 20:50
kapas? hur menar du då? är de gummit som sitter högst upp vi pratar om? som ligger an mot karossen alltså?

Det är den gula gummistruten som sitter påträdd på kolvstången och hindrar att dämparen bottnar: http://www.pbase.com/blkaplan/image/58326282.jpg


.

KoBo_83
2010-08-08, 18:17
Jaa men de va den jag tänkte på.. men när jag började kika på bilen så
ser de ut som att koppen som sitter högst upp på dämparen sitter fel den sticker upp liksom kan de inte vara de som är fel?
när man hissar upp bilen så åker den ner i RÄTT läge..

http://www.skruvat.se/Fjaderbenslager-P16336.aspx Den menar jag

softishman
2013-12-31, 12:11
Undrar hur det gick sen, vad var felet? Har själv detta strul...

udo
2013-12-31, 20:19
Har nya d2 till golf 4. bla justerbar hårdhet .om du är
Intresserad!