handdator

Visa fullständig version : Prisbild golf gti 16v-88 skall säljas



Volvobonden
2010-07-29, 00:17
Hej! Måste tyvärr hitta en ny ägare då jag har alldeles för många bollar i luften, men nu undrar jag vad man kan tänkas sätta för pris på en avställd -88 går ruskigt bra men med en del skavanker bl.a dålig lack läckande förardörrslist osv. hade tänkt att sätta ut den för 5000 är det rimligt tro?

Skulle vara tacksam för input

Mvh Ulf

http://iloapp.boosted.se/data/_gallery//public/0/1280254333_resized.jpg

J.L
2010-07-29, 00:28
liten nackdel med att den är avställd, har du möjlighet att besiktiga så höjer det värdet för många.

Hur långt har den rullat?

Sommar & Vinterdäck?

skick på golv, framvagn, bärarmar, bromsar o.s.v.?


Är den inte väldigt dålig så tycker jag priset är för lågt,
men det är klart, allt hänger ju på om man vill bli av
med bilen snabbt.

Sen sätter jag alltid ut ca 2000 mer än vad jag blir nöjd med,
en prutande kund är en nöjd kund ;-)


Nu vet jag inte mycket om bilen, men 8-9 borde väll vara mer rimligt tycker jag.

Volvobonden
2010-07-29, 00:40
Härligt med snabbt svar :) Vill mest bli av med den då jag är spyless på bilar för tillfället och vägrar svetsa dit nya sparklådan jag har liggandes, är väl det som hindrar besiktning. miltal är 24500mil och sommardäcken sitter på alufälgar men är dåligt mönster på däcken (3mm på sin gräns) golvet är solidt framvagnen är helt okej inkl bärarmar.

Svetsade fast plattjärn på motorkuddarna så blev som en ny bil när inte hela motorn ruckade på sig vid accelaration så tändkabeln till fördelaren hoppade ur halvt hehe. Bromsarna är det ordentlig obalans i när man bromsar och stötdämparna är tokslut runt om.

Stämmer precis lite prutning brukar det alltid bli.

Får väl se om någon hugger annars får väl bilen vinterkoncerveras och tas itu med till vårkanten

Supertack för hjälpen

//Urban

ovredsson84
2010-07-29, 00:57
Tja 5000 e rimligt då. om du vill bli av med det snabbt. Jag sålde min 16v för tio. ny bes och skattad. men jag ville med bli av med den snabbt.. kunde säkert fått mer om jag orkat ha den på annons och stå ut med massa velande folk..

Lillen
2010-07-29, 01:16
Ja 5000:- är rimligt.
Men tänk på att GTi är svårsålt i norr.


Jag är intresserad av din sparklåda......
Kan man kontakta dig på något vis??
PM eller annat så ringer jag.

Volvobonden
2010-07-29, 22:52
Här hade det visst skrivits :). Att gti är svårsålt har jag fått erfara intresset har varit minst sagt svalt. Hade tänkt skicka med ekonomiplåten men du har första tjing om det blir att sälja den i delar:)