handdator

Visa fullständig version : söker akut efter bränsleledningar till gti



junior30
2010-07-28, 00:07
har fått en gti 16v 87a av min sambo men bränsleledningarna är helt upprostade och det går inte att köpa längre inte ens i tyskland . ska vara med bajonettkopplilngar vid filter. samt är det en bränsletryck regulator som sitter mellan soppa pumpen o filtret eller vad är detta ??? tacksam för svar ägt bilen 3 veckor men kan inte köra den börjar bli lite ledsen nu . kan absolut inget om golf gti . mvh junior betalar bra om det funkar

erkki
2010-07-28, 12:45
Vilken/a bränsleledningar menar du. Jag har en hel del ledningar. Finns dock i Linköping-Gistad. Om du har vägarna förbi så kan vi säkert ordna något.
erkki tarpila

junior30
2010-07-28, 23:49
hej det är ledningen från pumpen till regulatorn tror jag det heter sedan från regulatorn till bränslefilter och sedan fram till motorn mvh junior

squid
2010-07-29, 00:51
under bilen sitter det ju bara bränslefilter, bränslepump samt kolkanister har ja för mig
i tanken sitter förpump på tankarmaturen
framme vid motorn har du bränsletrycksregulatorn till höger om motorn.. rakt ovanför där växellådan sitter

junior30
2010-07-29, 07:06
så bränslet går genom kolanistern till filtret????? verkar lite konstigt. ska kolla DETTA IDAG KAN ÅKA HUR LÅNGT SOM HELST BARA JAG FÅR BILEN ATT FUNKA SÅ MAN KAN KÖRA LITE ROLIG BIL MVH JUNIOR

erkki
2010-07-29, 10:14
Bränslepumpsystemet under bilen hos 16 ventilaren består av pump, filter o tryckregulator. Jag har haft identiskt fel vid min pump. Skruvade loss bägge ändorna och tog tillvara bajonetterna på vilka jag hos Swedools pressade på hydrauslangar. Efter detta fungerade allt o bilen gick som ett spjut. I annat fall kan du göra ett besök i linköping Gistad så kan vi fixa det.

mvh erkki