handdator

Visa fullständig version : Lurad vid Bilköp (Första bilen)



mueve_alex
2010-07-26, 18:16
Hej allihopa,
Jag tänkte höra med er hur jag ska göra!?
Jag köpte en Golf Gti 8v -86 för 2 veckor sedan.
Den var ny besiktigat och hade inte så jätte mycket rost ute på bilen, men igår den 25/7/2010 var jag hos en kompis som jobbar som bilmekaniker och då upptäckte vi att bilen är helt sönder rostat under till!

Killen jag köpte bilen av sa att den va i bra skick och att det bara va måttlig med rost på bilens utsida, men att det inte var så farligt.
Han sa att den var precis ny besikigat och att dom på besiktningen bara skrev att det var bra att veta att det fanns lite rost på undersidan.
Men när vi då väl hissade upp bilen så var den helt sönder rostat på undersidan!!

Så nu känner jag mig jätte lurad!!
Jag som tyckte att den bilen såg cool ut och min pappa sa att vi skulle lacka om hela bilen och fixa och dona med den, men nu när jag vet att den är helt slut undertill så försvann allt det suget med att fixa till den bilen.

MVH Alex

a128
2010-07-26, 18:52
rent generell när man köper bil kryp under och kika, ta med en filt, hissa upp bilen lite
när bilprovningen påpepar något så brukar det som regel vara långt framgånget och det går snabbt när rosten väl får fäste man måste hålle efter bilen och sploa rent dess mage, bättra på med rostskydd (först tynnflytande sedan tjockflyande, spruta i alla ihåligheter med förlängningsslang) även på m in förr/förra golf från år 2000 började rosten krypa innan jag sålde den 2006, men det var lång ifrån allvarligt bara att skrapa bort löst sittande gummi massa, tvätta rent med högtrycken i GDS-hallen, låta torka några dagar in igen och spruta på som tidigare nämt särskilt alla bromrör och framvagnsbalk (tom. MK4 <2003), bakvagnsbalk (from Mk5 >2004) som bruka ge sig först av allt annat

bara att hoppas ni ej gav allt för mycket för åket, lite mera fakta om bilen inköpspris, miltal etc. ?