handdator

Visa fullständig version : Ni killar (och tjejer) som har BH, hur gör ni???



Lilla_Vargen
2010-07-23, 22:37
Självklart menar jag på huven och inget annat ;-)

Hur gör ni om det regnar ??
Tar ni av den lr...
På vintern ???
Ngn som har det på bruksisen ???

Är lite nyfiken om det finns "skötselråd" som ngn kan flika in med ????

P-plats.se
2010-07-23, 23:28
Seriöst så undrar jag hur bra det är att köra med BH till vardags.
Jag har bara på "vid speciella tillfällen" och man ser hur mycket fint sand m.m. som samlas under och ligger och skaver på lacken.
Nu har jag ingen erfaren het att köra med dom på under längre sträckor så det kanske inte är ett så stort problem som jag tror...

mylifeuncut
2010-07-26, 14:51
har tänkt att inskaffa mig en att ha på som p-plats.se skrev "vid speciella tillfällen"
vad jag har läst så om det regnar så ska man inte låta den torka på bilen då det kan skada lacken.

övrig info är jag också tacksam för!

TheDeadDorkster
2010-07-26, 16:41
Är det ingen ide att lägga en vinyl/stenskottsplast på huven som är lite större än BH:n och sen BH:n ovanpå den?

T-mek
2010-07-26, 20:34
Jag måste bara dubbelkolla så jag fattat rätt... Man har alltså "BH" på för att det är snyggt, inte för att skydda lacken?

kim_gulle
2010-07-27, 01:27
Jag måste bara dubbelkolla så jag fattat rätt... Man har alltså "BH" på för att det är snyggt, inte för att skydda lacken?

Iallafall den typ av BH vi snackar om här. :)

Lilla_Vargen
2010-07-27, 22:43
Den skyddar ju lacken mot stenskot, ja.
Sitter den på längre tid så samlas väl smuts mellan den och lackade huven = repor....
Problemet är ju att det är ett "stuk" som jag och många andra anser iögonfallande.

Skyddsfilm på huven under är oxå ett alternativ jag tänkt på men är det ngn som har testat ???