handdator

Visa fullständig version : Hur mycket för få loss dörr sidan Golf IV?



Barry
2010-07-21, 21:38
Ja, hur mycket måste man skruva loss?
är ju 2 torksskruvar i nerkant, är det någe i dörrhantag osv? är bakdörren.

a128
2010-07-21, 23:29
om jag ej minns fel så tar man bort en list på handtagett och 2 skruvar blir blottlagda

VWGolIV
2010-07-22, 01:42
Sitter en liten skruv uppe vid högtalaren, dvs diskanten. en platt så känn med fingrarna.
Sedan de 2 under dörren och så bakom handtaget.

Sen drar du ut hela i nederkant, sitter ju snabbfästen runt dörren ju.
När du lossat alla(vilket du märker) så skall ju allt tryckas uppåt så att det lossnar vid fönstret.
Men det ser du när du kommer så långt.

Exelon
2010-07-23, 01:28
Är det handtaget ute som hoppat ur, så det inte går att öppna utifrån? tänkte mest om det var det så slipper du en massa skruvande. För det är bara en torks skruv på dörrsidan.

VWGolIV
2010-07-23, 09:55
Jag råka beskriva framdörren, men det borde vara ungefär samma på bakdörren ju.

Vad är det som är fel eftersom du skall dela ?

Exelon
2010-07-23, 15:15
Jag råka beskriva framdörren, men det borde vara ungefär samma på bakdörren ju.

Vad är det som är fel eftersom du skall dela ?

Tror det är en till skruv på undersidan annars är det lika. Har för mej det iaf, och man slipper djävulsskruven vid diskanten.
Allt vad bakdörrar från Vag är lika med krångel, dålig konstruktion ser ut som rena franskbilsdesign.

Barry
2010-07-23, 21:11
Är det handtaget ute som hoppat ur, så det inte går att öppna utifrån? tänkte mest om det var det så slipper du en massa skruvande. För det är bara en torks skruv på dörrsidan.

Ja just så är det.. :)

Exelon
2010-07-25, 15:10
Då är det enkelt =) Då sitter det en utbukting på gummilisten som går runt dörren under där är det ett hål och sen är det att lirka in en torks och skruva ut skruven (inte hela) och sen är det att dra i handtaget och ta ur den lilla biten som sitter i bredvid handtaget och där ser du wire´n som hoppat ur. Plast riktigt dåligt material att ha där.

Barry
2010-07-26, 23:22
Då är det enkelt =) Då sitter det en utbukting på gummilisten som går runt dörren under där är det ett hål och sen är det att lirka in en torks och skruva ut skruven (inte hela) och sen är det att dra i handtaget och ta ur den lilla biten som sitter i bredvid handtaget och där ser du wire´n som hoppat ur. Plast riktigt dåligt material att ha där.



sknt, då ska jag kolla in det, för jag hade loss hela sidan och skruva loss bultar och koppla ur högtalare och det mesta, men fick aldrig loss skiten så gav upp. och skulle fråga här vad man mer var tvungen tabort inna för dörren.. :) , men nu slippe rjag ju det..

Exelon
2010-07-27, 14:48
Ja jag gjorde samma miss första gången. Till slut tröttnade jag på att skruva in den skruven, så jag tog häftmassa och tryckte fast den lilla plast/metall biten som "låser" fast plast splines´n till dörrhandtaget. För det brukar räcka att någon provar öppna dörren när den är låst för att den ska hoppa ur igen.