handdator

Visa fullständig version : Hjälp med Coilover Golf GTI MK1 -84



henein
2010-07-10, 00:52
Hej!

Jag skall montera coilovers på min Golf och undrar följande: Skall jag flytta över fjäderallriken (nr 7 bifogad bild) från orginalfjäderbenet till den nya coiloverna? Jag ha köpt nya fjäderbenslager men inte några nya fjädertallrikar?

Är det något annat att tänka på. Jag har köpt TA-technics och där följde inget mer med förutom själva fjäderbenet och stötdämparen, dvs inget av det som finns med på bilden i övrigt.

MvH

Henrik

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_35/31290000-31299999/60x60/31294031.jpg?0

henein
2010-07-10, 00:54
http://www.pixbox.se/pic_show_id31294031.html

Särkelä
2010-07-10, 00:58
du ska bara flytta över fjäderbenslagringen..

henein
2010-07-10, 00:59
Ett förtydligande; Det jag menar är om man kan montera fjäderbenslagret direkt på den "fjädetallrik" som nu håller ihop coilovers?

henein
2010-07-10, 01:02
Skall distanshylsan "9" sockså sitta med eller det kanske ger sig när man monterar lagret?

MvH

Henrik

Andersson Racing
2010-07-10, 01:57
Skall distanshylsan "9" sockså sitta med eller det kanske ger sig när man monterar lagret?

MvH

Henrik

Tjena Blekingemannen!

Orginalmutter passar bra, allt kommer ge sig när du monterar!

Lycka till!

Inga delar du behöver, har ett lager ute i Tostarp, hemma i mitten av veckan?

mvh Per

henein
2010-07-10, 14:57
Jag kommer hem till Karlshamn på fredag. Tänkte börja montera det direkt förhoppningsvis. Så du håller du till i Tostarp? Skall muttern som sitter på coilovern och håller samman fjädern sitta kvar eller skall den ersättas med muttern som sitter ovanför fjäderbenslagret?




Tjena Blekingemannen!

Orginalmutter passar bra, allt kommer ge sig när du monterar!

Lycka till!

Inga delar du behöver, har ett lager ute i Tostarp, hemma i mitten av veckan?

mvh Per

Andersson Racing
2010-07-11, 11:28
Jag kommer hem till Karlshamn på fredag. Tänkte börja montera det direkt förhoppningsvis. Så du håller du till i Tostarp? Skall muttern som sitter på coilovern och håller samman fjädern sitta kvar eller skall den ersättas med muttern som sitter ovanför fjäderbenslagret?

Jag mekar i Tostarp när jag har bilarna där men det har jag inte längre, dock en nerplockad gti-83 i delar som ligger och skräpar.

Jag använde mig utav den muttern som kom med coilsen i och med att hela fjäderbenspaketet hålls ihop med den.

Lycka till!

mvh Per

henein
2010-07-12, 01:24
Ok, men flyttade du den muttern till att ligga i fjäderbenslagret eller hade du en extra mutter där om du förstår hur jag menar? Kommer du vara i Tostarp i sommar ngt?

MvH

Henrik

Andersson Racing
2010-07-14, 00:33
Ok, men flyttade du den muttern till att ligga i fjäderbenslagret eller hade du en extra mutter där om du förstår hur jag menar? Kommer du vara i Tostarp i sommar ngt?

MvH

Henrik

Använde ingen extra mutter men fick ta bort den som följde med coilsen för att montera fjäderbenslagringarna sedan på med muttern igen, sedan efterdra muttern när benen sitter på plats i hjulhuset och bilen står nere på backen.

Jag kommer att cirkulera i trakterna runt Karlshamn under den närmsta veckan ja.

mvh Per