handdator

Visa fullständig version : Borra ut bultar Golf IV, tips sökes.



VWGolIV
2010-07-04, 16:04
Som topic lyder.

Nu när jag kollade på min "trasiga" växellåda så ser jag att bultarna som sitter i fästet som håller
lådan har gått av, det borde vara 2 m10 om jag har rätt för mig.

De har gått av nere i lådan så nu behöver jag tips på vad jag skall använda och
då vill jag inte använda något biltema för det håller inte.

Så hur gör jag för att få ut resten från hålet.

Gänga om får jag göra men det har jag saker till.
Bild kommer.

polomannen
2010-07-04, 16:58
borra ut dom eller om dom sticker ut lite så kanske kan du greppa tag i dom och gäna loss det.

med hjälp av en bild skulle det vara lättare att förklara bättre för dej.

ovredsson84
2010-07-04, 17:01
Borra håll slå i en torx. som e modell större än hålet du borrar. Sen bara att skruva ut dom.. Baggis..

Lilla_Vargen
2010-07-04, 22:13
Borra håll slå i en torx. som e modell större än hålet du borrar. Sen bara att skruva ut dom.. Baggis..

Japp, kan funka riktigt bra på de viset.

Finns annars liknande "kit" för urdragning i alla olika storlekar.

VWGolIV
2010-07-05, 00:33
Bild skall jag försöka med imorgon, har varit på akuten och sambon är inlagd för problem med gallan så bild kommer när jag hinner.

Ett kit borde man ha, men inte något från biltema då bara. De har jag provat och de är värdelösa.

Janne.M
2010-07-05, 18:37
Har du provat de vanliga grispittarna eller har du provat dem som ser ut som tappar/dorn som man slår i hålet? de senare funkar kalasbra, har dock inte provat biltemas variant. Annars så finns det ju "omvända grispittar" som är som hylsor med felgängade skär i, har dock aldrig testat dessa själv.

ovredsson84
2010-07-05, 18:43
Har testat såna som janne pratar om dom e bra. men har en garage vän som antingen gör fel eller förbrukar dom så jag gått över på att slösa mina ikke kompletta torx satser istället. lika bra och om inte billigare oxå.

Och känner jag teddy så blir det nog jag som får lösa hans kära bekymmer.. =P

VWGolIV
2010-07-05, 21:38
Ja det lär du få göra Ovredsson, eftersom du verkar ha gjort det förr. =)
Så jag har idag beställt lite nya delar som skall bytas

jöns
2010-07-06, 13:24
Något i stil med detta borde väl fungera?

http://golfetta.forum24.se/golfetta-about2073.html

ovredsson84
2010-07-06, 20:36
Använde såna i lumpen funkar men fick se ett befäl ha ett helv..e med en som brutit ett, men har lärt mig det att bryts en sån så e man än mer till råttorna då det är ännu hårdare metall.