handdator

Visa fullständig version : trött mk2 -87 gti kr



henkesjorud
2010-06-29, 17:59
tjena tjena igen. jag har förgäves sökt svaret på min fråga nu i ett par timmar.. men utan rätt tag-ord så är det inte riktigt lätt. men min problem är min gti som jag har haft ett tag nu. den börjar kännas seg å lite trött. har kört ganska hårt ett tag i och för sig men undrar vad man kan göra? kan det vara luft filtret som satt igen sig för det har jag inte bytt, annars gjorde jag en stor service ganska nyligen med tändstift å olja å sånt. Eller ska man behöva renovera toppen? man har ju sina skapligt puckade teorier och faktiskt i bland måste dom ju slå in.!!?? ha ha

kim_gulle
2010-06-29, 18:04
Pröva mäta kompet, kanske det är för lite nånstans. Eller så kanske kamremmen har hoppat en kugg. Eller så har du helt enkelt blivit van den effekt som bilen har. Trimma kanske också hjälper. :P

ypzilon
2010-06-29, 22:09
Kolla så att bränslepumparna ger tillräckligt med flöde och tryck. K-jet är ganska känsliga på den punkten.

Mr dOhC
2010-06-30, 07:22
Byt bränslefiltret när du ändå håller på...

henkesjorud
2010-07-03, 09:16
Kolla så att bränslepumparna ger tillräckligt med flöde och tryck. K-jet är ganska känsliga på den punkten.


Pröva mäta kompet, kanske det är för lite nånstans. Eller så kanske kamremmen har hoppat en kugg. Eller så har du helt enkelt blivit van den effekt som bilen har. Trimma kanske också hjälper. :P


Byt bränslefiltret när du ändå håller på...

tack för alla dom skitbra tipsen. hade hoppas att ni skulle säga typ : Vrid på den blåa sladden!! ha ha byta bränsle filter ska jag defenetivt göra. jag tror nog kanske att det har med vanan att göra nu när man tänker efter för jag blir lika förvånad varje gång varvräknar nålen sticker i väg. det går fort. men det känns ändå inte som det lilla extra. ungefär som om man skulle vilja ha längre rörelse på gaspedalen.

kim_gulle
2010-07-03, 11:33
tack för alla dom skitbra tipsen. hade hoppas att ni skulle säga typ : Vrid på den blåa sladden!! ha ha byta bränsle filter ska jag defenetivt göra. jag tror nog kanske att det har med vanan att göra nu när man tänker efter för jag blir lika förvånad varje gång varvräknar nålen sticker i väg. det går fort. men det känns ändå inte som det lilla extra. ungefär som om man skulle vilja ha längre rörelse på gaspedalen.

Kolla alla grejer då och montera nya kamaxlar och få sprutet justerat så ska du se att det blir fart på bilen. :)
Extraktor är ju också ett hett tips. Standardgrenrören på 16v är i princip bara en hög osymmertriskt ljutjärn.