handdator

Visa fullständig version : Golf GTI -99 dör



Golf GTI Turbo
2010-06-28, 21:12
Har en Golf GTI 99:a som dör när som helst när man är ute och åker. Ibland startar den direkt men ibland får man stå i flera minuter. Ryker ut ett svart moln plus att det luktar hemskt mycke bränsle och katalysator när den startar. Var vid Turbocenter i Stockholm idag men dom hitta inge fel. När jag kom hem så dog bilen. Sluta med att vi fick rulla igång den. Kan det vara katalysatorn som är skrot?

Särkelä
2010-06-28, 23:03
läst av felminnet?? har svårt o tro att kissemissen gör så bilen dör sådär..

Golf GTI Turbo
2010-06-29, 11:50
Var inga felminnen när dom läste av. Det var en kompis till mig som sa att katten kan vara skrot. Fick ett annat tips idag. Bränsle pumpen. Den går bra med mycke soppa i tanken. Men när resevlampan "bränsle" tänder sig så börja bilen hacka till och från.

Mini_me
2010-06-29, 13:24
Ja där har du nåt att gå på.
Min bil (annat märke) gjorde liknande och då var det filtret som sitter i botten på pumpen som var igensatt så när det inte var dränkt så hade den svårt att fylla upp Catch tanken med soppa och då blev det stopp.

Inga felkoder tyder på ett mekaniskt fel på nåt som inte är felminnets belagt (tex soppa pump)....alt att nån givare ger signal men den är helt åt helvete fast fortfarande rimlig enligt datan.
Tex höjdgivare..har haft bilar där den säger att bilen är på 4000meters höjd och magrar då av och krånglar.

Kissemissen kan lossna och sätta sig på tvären men då blir det mer som om luften försvinner för bilen och den segar ner sig och går dåligt eller dör. Brukar dock ej gå att starta och köra direkt..knacka på den så hör du om den skramlar.