handdator

Visa fullständig version : Antennmottagning Vento



bullten
2010-06-28, 16:40
Har en vento 93, det enda jag kan lyssna på är i princip P3 och det är ju inte så upphetsande i längden. vad jag har förståt så är detta ett relativt vanligt problem med dem.
Vad är problemet? är det placeringen av den som jag förmodar är A-stolpen eller är det att antennerna blir gamla?

Lillen
2010-06-28, 16:51
Har en vento 93, det enda jag kan lyssna på är i princip P3 och det är ju inte så upphetsande i längden. vad jag har förståt så är detta ett relativt vanligt problem med dem.
Vad är problemet? är det placeringen av den som jag förmodar är A-stolpen eller är det att antennerna blir gamla?

Haha grattis.
Här uppe är det ju bara P3 som gäller =)

Men jag undrar lite samma sak.
Var sitter antennen , sitter ju ingen utvändig antenn iaf?

bullten
2010-06-28, 16:59
haha, man kanske får leva med det då. Jag sökte runt lite på google och det sägs att antennen är inbyggd i bakrutan och att det sitter en antennförstärkare i C-stolpen. för vissa har det hjälpt att byta förstärkare och för vissa har resultatet uteblivit. jag är mindre sugen på att montera en helt ny antenn i karossen och en förstärkare går ju på minst några hundralappar=/

Lillen
2010-06-29, 22:32
Köp en framskärm från en golf då.
Där finns ju antennuttag och en beg antenn på skroten.
Ha gjort det på golfarna ibland när de är nåt pucko som brutit av den.

bullten
2010-06-30, 19:31
mjo det kan man ju göra men det är så jäkla fult haha. då lever jag med dålig mottagning ett tag till.

Lillen
2010-06-30, 20:06
Köp en invändig antenn med förstärkare då.
Eller gör som jag gjorde i en annan bil drog kabel och lade antennen i skarven mellan baklucka och kaross.

bullten
2010-06-30, 20:22
jo jag har tänkt på en sån man sätter på vindrutan, har hört att dem däremot inte presterar någe vidare. får det plats att sätta en antenn i a-stolpen kanske? undra om det blir för avskärmat då