handdator

Visa fullständig version : Gti MkII -85



Putte_70
2007-07-03, 00:36
Tjena!

Tänkte dela med mig lite av mina planer för min bil. Uppdaterar med bilder och ny text under projektets gång.

Bilen är en Gti -85 som inhandlades för c:a 3 mån sedan. Den har rullat strax över 27000 mil. Motorn går fint trots dom milen, tar lite olja bara både avgasvägen och läckage.
Sitter trimkam av okänt märke monterad samt ställbart kamdrev.
Sänkt hur mycket vet jag inte men det är ganska lågt, 14" BBS
G60 Breddare och stora stötfångarna.
Klarglas med angeleyes, vita blinkers fram och på sidorna samt vita lampor bak.

Visste inte riktigt vad jag skule göra med den mer tills jag satt och spånade runt lite vad andra gjort med sina Gti bilar. Hittade en grej i FAQ/Teknik som föll mig i smaken. Upgradering till 2liters motor, lät skoj tyckte jag så motorn är inhandlad och kommer att monteras i slutet av sommaren eller början på hösten.

Fick kontakt med en stylingbutik här i Skåne som hade en del intressanta saker. Dom hade bara webbutik men öppnar riktig butik snart.
Så jag tänkte byta ut lite lampor på bilen.
Svart klarglas blir det, både strålkastare, blinkers och dimljus + svarta skärmblinkers. Och allt kommer att inhandlas på http://www.be-styling.se

Just det, dom öppnar butiken nu i helgen. Så hittar ni till Svalöv så titta in. Finns lite trevlig info på deras sida om det.