handdator

Visa fullständig version : Råd inför köp av golf 99 sdi



D_Stenlund
2010-06-22, 19:23
Polarens farsa säljer sin golf 98, står 99 på de flesta sidor ja kollat på, nåväl. Import för ett tag sedan, 1 ägare sedan ny. Bra i lacken, förar dörren har fått en smäll i nerkant efter en is kocka. Tacklucka me el motor som e paj, 5 petad väldigt lätt körd diesel som passar utmärkt till tjejen.
Kollade motorn o lite slit delar tycker de såg väldigt bra och rent ut, ända är väl att man hörde något litet klonk ibland, säkert kräng.h.

Oljan såg kol svart ut, men de är tydligen så på diesel, aldrig ägt någon tidigare. Ägaren har servat den flitigt i tyskland då brodern äger någon slags vag firma där nere. Gick väldigt bra som sagt och enormt lättkörd.

Va är typiska fel på den? Blir de mk3 eller mk4 de där?

Ja får bilen för runt 20 000 och ja ska nog fan ta den. Tråkiga bära med skatten, men de får man ta. Perfekt bruksbil.

Kollade lite va försäkring skulle gå på, står på sidorna att de saknas uppgifter om fordonet i transportstyrelsens register, måste kolla upp va de e för försäkring på bilen nu. Importerades för säkert 8 år sedan.

MVH Daniel

D_Stenlund
2010-06-26, 23:50
heta linjen

pekka kiiskilä
2010-06-27, 11:15
Motorn och lådan i sdi är mkt bra eftersom det är så lite effekt och dom småfelen fixar du fort eftersom det finns bilar på skroten där du kan plocka det du behöver,
skatten är dyrare men den drar däremot mindre så i slutändan kanske du tjänat på att ha diesel,

F-bolagen är lite knepiga ibland på importbilar men du hittar säkert ett bolag som är hyffsat billiga,
Själv kör jag golf diesel som är importerad och moderna försäkringar var billigast för mig.

Cullberg
2010-06-27, 11:28
Det är en golf 4:a om det är en 98-99. Vanliga fel är att låsen i dörrnara kan krånglaen del, går att fixa lätt om man är lite händig. samma med elhissar som kan krångla! Som du säger så är kräningshämmargummi ganska vanligt att det klonkar. Jag har själv en import bil och har Dina försäkringar, dom gör ingen skillnad på om det är import eller inte. Låter som ett bra köp helt enkelt.