handdator

Visa fullständig version : coolant pump with an integrated magnetic clutch and supercharging technology



hoganb
2010-06-19, 11:12
Någon som har problemmet där den gnäller vid gaspådrag mellan 2-3000 varv?
Erfarenheter?
Vad är felet?
Motorn det gäller är en 1.4 tsi 160 hk.

Jag är inte intresserad av gissningar utan vill ha fakta! Tack!

Henrik.M
2010-06-19, 14:23
Jag är inte intresserad av gissningar utan vill ha fakta! Tack!

Presentera då mer konkret fakta i form av bilmodell , årsmodell och ev felkoder.
Annars kan vi börja gissa på att något är knas med kompressorn. (om vi går efter rubrik)

hoganb
2010-06-19, 14:30
Hej!
Ok trodde proffsen kunde ta det på rubriken :)
Ingen felkod. VW känner visst till felet.
Det är en Scirocco 2009.


Presentera då mer konkret fakta i form av bilmodell , årsmodell och ev felkoder.
Annars kan vi börja gissa på att något är knas med kompressorn. (om vi går efter rubrik)

Mini_me
2010-06-19, 16:16
Om VW känner till felet vore det väl en strålande ide att åka till just VW...eller?

VWGolIV
2010-06-19, 20:03
Så ändrar vi tonen i tråden så slipper jag låsa den.
Trots allt så är det ju bröllop idag på TV.

När det gäller ditt fel, har du kollat på forumet i Usa (vortex) ? Där hitta jag lösningen på ett problem som inte VW kunde ordna på de verkstäder jag
besökte. Då tog jag fram vad jag hittat på internet och visade för min verkstad som då kunde åtgärda det på garanti.

hoganb
2010-06-19, 20:59
Tack för tipset. tror jag får göra det!
Vad gäller verkstäder så upplever jag ofta att "hemma fixare" oftare har lösningar!


Så ändrar vi tonen i tråden så slipper jag låsa den.
Trots allt så är det ju bröllop idag på TV.

När det gäller ditt fel, har du kollat på forumet i Usa (vortex) ? Där hitta jag lösningen på ett problem som inte VW kunde ordna på de verkstäder jag
besökte. Då tog jag fram vad jag hittat på internet och visade för min verkstad som då kunde åtgärda det på garanti.