handdator

Visa fullständig version : Bilen startar inte



sonite
2007-07-02, 16:29
Har golf gti 16v -89 PL motor KE-jet!

Jag börjar bli riktigt frustrerad... bilen vägrar starta! Gnista har den på alla fyra stiften, de är även rengjorda och fina. Det verkar som om det är något med bränslet! Jag har kontrollerat pumpen genom att bygla bränslepumpsrelät och ta bort matarslangen på bränslehuvudet och laggt det i en flaska! Det flödade på rikligt med soppa!!

Men när jag sätter på slangen på bränslehuvudet... och tar bort de 5 åtsittande slangarna som går till spridarna kommer det inte mycket soppa alls!
Vad kan felet vara att den inte får soppa ut till spridarna?? Det sitter 2 kontakter på bränslehuvet.. kan felet vara där? eller kan det ha med styrboxen att göra??? Mycket tacksam för alla svar!

Mvh Christian

sonite
2007-07-02, 21:10
Är alla med bra ideer på semester?? ;) (Upp)

magnusT
2007-07-02, 22:18
När du testat om det kommer bränsle i matningarna till spridarna har du kört med eller utan spridare?

Särkelä
2007-07-02, 22:23
Är inte helt hemma på den motorn. men sitter det två lr en bränslepump på den?
Om det gör det kan inte den ena pumpen vara kass så det inte blir redigt me flöde? lr e ja helt ute o cyklar?

sonite
2007-07-03, 02:05
Det är två bränslepumpar på denna modellen, en förpump och huvudpump! Jag var oxå inne på idén att trycket kanske var förlågt, men tog jag bort matningen till bränslehuvudet så sprutade det som f*n, så jag tror inte det längre!

Nästa koll var att kolla om det kom bränsle ur spridarna och det gjorde det inte, då tog jag i princip bort bara spridarna och ur slangarna flödade det bara lite soppa.... :(

Plura
2007-07-03, 02:52
Hur står tändningen på den och du har inte vart o bytt tändkabalar eller något dylikt så dom står i fel tändföljd?

sonite
2007-07-03, 10:20
Tändningen är riktigt inställd! Och tändföljden är korrekt! :)

sonite
2007-07-03, 22:19
em.... inte ska katalysatorn tillsammans med lambdasonden på något sätt inverka på hur bra bilen startar???

Jag tog i alla fall bort avgassystemet och såg att katalysatorn har brunnit upp (Spricka inne i katten). När lambdasonden var urkopplad och avgassystemet nerplockat så startar bilen i alla fall!!

Någon förklara hur det är möjligt plz.....