handdator

Visa fullständig version : Bromsen hänger kvar, Caddy -99.



davve
2010-06-16, 18:21
Hej!

Bromsen på min caddy -99 vill gärna hänga kvar ett tag efter att man släppt på pedalen.
Det händer nästan bara när det är varmt ute (20+) och när man kör mycket långsamt. På morgonen när det bara är 10+ händer det aldrig, inte heller om man rullar lite fortare (över 30km/h).
Oken är fina och smorda fram.

Nån som har någon idé?

davve
2010-06-18, 04:36
Kan tilllägga att hela peladen stannar i ett nedre läge, så man kan ta foten under pedalen och dra upp den själv för att den ska sluta bromsa.

g-man
2010-06-18, 16:59
Jag tycker nästan det låter som att vakumservot inte funkar som det ska. Prova ta bort vakumledningen och plugga den och provkör igen. Funkar det då så är det vakumservon som strular. OBS Bilen blir väldigt tungbromsad så du bör prova detta på en tom plan eller liknande.

davve
2010-06-18, 18:50
Jag tycker nästan det låter som att vakumservot inte funkar som det ska. Prova ta bort vakumledningen och plugga den och provkör igen. Funkar det då så är det vakumservon som strular. OBS Bilen blir väldigt tungbromsad så du bör prova detta på en tom plan eller liknande.

Tack för svar!
Hur hittar jag denna vakumledning?

g-man
2010-06-19, 10:08
En grov (10-12mm i diameter) tjock plastslang går till bromsservon. Har du tur så sitter det en gummislang nånstans så du kan ta itu den där och sätta i en bult eller liknande mot motorn och plugga på så sätt. Annars får du försöka få ur den ur servon och vika slangen dubbel eller nåt sånt.