handdator

Visa fullständig version : Golf GTI 8v mk2 motorproblem



Raev
2010-06-07, 23:02
Tjena, har en golf GTI 8v som jag har fått ett motorproblem med men vet inte vad felet kan vara.
Allting började med att jag körde till skolan på morgonen, det är 110 väg nästan hela sträckan, när jag kom närmare till skolan så körde jag i ett jätte litet gupp och då hände det nått, bilen började gå trögt och orkade knappt.
Senare på dagen när jag skulle fara hem så startade jag bilen men fick den inte att varva över 1000varv, det gick bara ibland.
Jag fick tillslut den att gå över 1000varv så jag skulle ta mig hem, men bilen var klen och orkade knappt någonting. När jag kom hem och stannade på parkeringen så rykte det bara ut ur motorrummet, öppnade huven och såg att grenröret var alldeles rött. Lät bilen stå ett tag och sen starta jag den igen och den gick inte över 1000varv. Jag kollade kompan på alla cylindrar och det finns kompression, men fann fortfarande inget fel.

Vad kan felet vara?

Sweeper
2010-06-08, 00:02
Låter precis som att tändningen har ändrats och bränslet hamnar i grenröret :(

Raev
2010-06-08, 14:31
okejokej, får väl lov att kolla det!
men finns det nån annan sorts förklaring vad felet kan vara?

gtispecial
2010-06-11, 03:50
kolla så att inte fördelaren fästet alltså skruven till den lilla y hållaren har gjängat upp sig då kan fördelaren ha rörtsig när du körde i guppet låter precis som att tändningen har ändrat sig

Raev
2010-06-16, 17:00
Kan det vara så att fördelaren har gått sönder eller så?