handdator

Visa fullständig version : Värderingshjälp!



rwider
2010-06-07, 22:14
Hej allihopa,
går i försäljningstankar då jag blivit sugen på en cab och behöver lite råd till prissättning.

En svensksåld Golf GTI TDI (PD150) från -02 som har rullat 17K mil.
Stormbeigemet med mörk klädsel.
Fullservad såklart och ytterst välskött med endast 3 ägare.
Allting så som AC m.m. fungerar fint... aldrig buskörd, 100% original, endast "mogna" ägare :)
Sitter även nästan nya 19" på bilen.

Vad tror ni är ett realistiskt pris på en sådan vagn?

Mvh
Rolf

ovredsson84
2010-06-07, 22:33
Kolla vad andra ta på blocket till exempel. och jämför och tänk ut lite vad du tycker du den e värd.. Sen e det lite hur man vill sälja snabbt och få lite mindre eller vill ha den ute längre och kanske få lite mer..

Själv tycker jag där e över priser på alla diesel bilar. Men för det mesta har dom passerat både 20 30 tusen mil.

Andersson Racing
2010-06-08, 00:23
Hej allihopa,
går i försäljningstankar då jag blivit sugen på en cab och behöver lite råd till prissättning.

En svensksåld Golf GTI TDI (PD150) från -02 som har rullat 17K mil.
Stormbeigemet med mörk klädsel.
Fullservad såklart och ytterst välskött med endast 3 ägare.
Allting så som AC m.m. fungerar fint... aldrig buskörd, 100% original, endast "mogna" ägare :)
Sitter även nästan nya 19" på bilen.

Vad tror ni är ett realistiskt pris på en sådan vagn?

Mvh
Rolf

Gå in på www.bilpriser.se så får du en rätt så bra uppskattning på bilens värde, kanske inte något som kommer göra dig så glad (inga glädjepriser) men ändå.

mvh Per

rwider
2010-06-08, 00:31
Tack för den!
Jag är inte intresserad av några fantasipriser eller liknande..

Bilpriser.se säger:
Privatpris 76 000-84 000 kr Uppskattat pris vid köp hos privatperson.

Det är ju då utan 19" och utan hänsyn till en väldigt välvårdad bil, så jag är glad :)

Andersson Racing
2010-06-08, 00:35
Tack för den!
Jag är inte intresserad av några fantasipriser eller liknande..

Bilpriser.se säger:
Privatpris 76 000-84 000 kr Uppskattat pris vid köp hos privatperson.

Det är ju då utan 19" och utan hänsyn till en väldigt välvårdad bil, så jag är glad :)

Lät ju bra!

Släppte min gti tdi -02 för tre år sedan för 85 000 papp, den hade då gått ca 22 000 mil. Bästa bilen jag haft hittills inkl inräknat dagens pendlarbil (passat variant tdi (140) SPORTLINE)!

mvh Per

rwider
2010-06-08, 22:03
Tack för hjälpen!
På väg upp på Blocket nu så får vi se, det är ju trots allt marknaden som bestämmer priset :)