handdator

Visa fullständig version : Tysta däck



plastjanne
2010-06-04, 23:19
Vad ska man ha för däck på golf 5 gti för att dom ska väsnas så lite som möjligt? vägbuller är ju inte så roligt!

canterbury
2010-06-05, 00:24
toyo har jag haft bra erfarenhet av, kumho kör jag nu och de ska väl vara ett likvärdigt hyffsat bra däck till lite billigare peng... Däcken är nog snarare inte problemet utan nog mer isoleringen i bilen tyvärr.... Istället undrar jag om man kunde isolerat upp bilen lite mer...,tjejens golf 4a låter mindre men men en sportbil ska väl låta lite :)

henkesjorud
2010-06-05, 22:38
tjena jag satte in sånna där aluminium mattor, kommer inte i håg namnet. men dom sitter i bagaget nu och jag ska ta resten av bilen åxå. blir en stor stor skillnad.. lite dyrt kanske men det är det värt.. HDMM

2stroke
2010-06-06, 01:46
Vad ska man ha för däck på Golf-V GTI för att dom ska väsnas så lite som möjligt ?
Vägbuller är ju inte så roligt !

Ett däck som både jag och flera vänner upptäckt är extremt tyst är : Barum Bravuris-2

Finns mellan 15" - 20"

http://www.barum-online.com/generator/www/de/en/barum/tires/themes/summer-tires/bravuris-2/bravuris-2-en.html

Tillverkas utav Continental och kan tex köpas hos de flesta VAG handlare men även tex på www.dackonline.se


.

Premis
2010-06-06, 12:18
Inte däcken så mycket som allmän isolering i Golf V som är problemet. På mjuk asfalt är bilen riktigt tyst men så fort man åker på våra "härliga" makadamvägar så räcker det inte ens att maxa stereon.

Jag ser det som ett nödvändigt ont på vägen till dom roliga vägarna jag :).