handdator

Visa fullständig version : Olika fläktreglage på Golf 3 och Vento?



Staffan16v
2010-06-02, 22:17
Brorsan har problem med kupefläkten på sin vento -94; Oftast så funkar den bara i läge 4, men ibland funkar även läge 1 och 2. En verkstad har för länge sen konstaterat att det är fel på fläktreglaget och försökt hitta ett begagnat, men inte lyckats. Enligt dem så är det inte samma som till Golf 3, vilket verkar konstigt tycker jag. Med fläktreglage menar jag hela panelen med fläkthastighet, värme/kyla och "var det kommer luft nånstans" reglagen.
Någon som vet om det är någon skillnad?

TheDeadDorkster
2010-06-03, 12:30
Tror det är samma på båda mest pga att det är samma instrumentbräda till båda.

Viktigaste frågan är dock: Vilket värmepaket har du?

-Fläkt utan något alls?
-Thermotronic
-Manuell AC?

Annars finns det också climatronic, men dessa är inte av tilllämpning eftersom det är en helt digital klimatanläggning.

VWGolIV
2010-06-03, 12:58
Min mor har samma problem funkar bara i 2an och 4an. Thermotronic har hon och jag har sett på returbilen när de har haft ventos.
Men jag har inte orkat skruva loss än.

Staffan16v
2010-06-03, 16:52
Det är ingen AC eller nått annat, utan bara "vanlig" fläkt. Vad är Thermotronic förresten?

VWGolIV
2010-06-03, 21:30
PÅ min mors så står det grader, men det är väl lite som att ställa in temperatur men inte ha någon AC som kyler.

Så att få 20 grader på sommaren är omöjligt även om det står det i min mors bil.

Andersson Racing
2010-06-03, 22:11
Brorsan har problem med kupefläkten på sin vento -94; Oftast så funkar den bara i läge 4, men ibland funkar även läge 1 och 2. En verkstad har för länge sen konstaterat att det är fel på fläktreglaget och försökt hitta ett begagnat, men inte lyckats. Enligt dem så är det inte samma som till Golf 3, vilket verkar konstigt tycker jag. Med fläktreglage menar jag hela panelen med fläkthastighet, värme/kyla och "var det kommer luft nånstans" reglagen.
Någon som vet om det är någon skillnad?

Jag skulle säga att det inte är någon skillnad.

mvh Per

Staffan16v
2010-06-07, 19:35
Slängde i ett från en Golf idag, funkar kanon!!