handdator

Visa fullständig version : Automatiskt låsande dörrar, baklucka låst etc. Hur avaktivera?



Golfbjörnen
2010-05-24, 12:10
Hej,

Har köpt VW Jetta Variant 1.8T 2002.
Det är en Californiabil, men hette nog Bora i Europa.

Det är väldigt mycket som alltid är låst på bilen, dörrlåsen låser när jag kör över 20 km/h och bakluckan måste låsas upp via knapp på förarsidan eller via fjärren. Barnlåsen på bakdörrarna har jag avvaktiverat genom ett vred med nyckeln i själva bakdörrarna dock, men det hela börjar bli rätt tjatigt och opraktiskt.

Hur avvaktiverar jag dessa funktioner, är det bara VAG-Com som gäller eller?

/Anders

Linus_R32DSG
2010-05-24, 16:45
Om du inte hittar funktionen i färddatorn, vilket jag inte tror du gör så är det vag-com som gäller. Troligtvis modul 46. i Vag-com forumet får du bra hjälp http://forums.vwvortex.com/forumdisplay.php?510-VAG-COM-Diagnostic-Forum

Om du ska till bug run kan du få låna kabel och dator av mig...

Golfbjörnen
2010-05-25, 09:59
Tack för tips Linus! Bilen har ingen färddator. Så det blir nog VAG-com. Vet inte vilka bilar jag kommer med till Buggen förutom Golfen, men blir det frugan och dottern i Jettan (och inte Passaten) så hojtar jag till innan så kanske du kan hjälpa mig där. :-)

/a.

Linus_R32DSG
2010-05-25, 10:29
Det ordnar jag. Hojta till någon dag innan bara. Om någon annan behöver vag-com under bug-run så bor jag väldigt nära området... :-)