handdator

Visa fullständig version : Samma stolsunderrede MK1 och MK2?



kim_gulle
2010-05-20, 20:49
Är det samma stolsunderreden på MK1 och MK2? Har en del stolar från MK1 gls som bara ska kastas bort och jag tänkte om det är samma underreden på MK2an så kan jag ju bygga om ett underrede så att jag kan ha en Sparco Sprint stol i min MK2 16v. Vet att mekanismen för justering framåt och bakåt är annorlunda med en annan sorts spak, men passar ett MK1 underrede i en MK2?

danno
2010-05-20, 20:58
japp det passar

vr6_mannen
2010-05-20, 21:17
passar stolar från en 1 in en 2... för jag prova men det gick inte.. var olika bredd om jag kommer ihåg rätt

kim_gulle
2010-05-20, 23:40
japp det passar


passar stolar från en 1 in en 2... för jag prova men det gick inte.. var olika bredd om jag kommer ihåg rätt

Jaha, nu blev man ju rätt kluven här. Är det nån av erfarenhet som vet att dem passar?

Raz
2010-05-21, 08:35
Det passar mellan mk1 och mk2 men justeringen kommer på fel sida som sagt.

Det är till Mk3 det inte passar.

kim_gulle
2010-05-21, 08:58
Okej, så då ska det vara fritt fram då att använda ett underrede från en gammal rostig GLS då? Bryr mig inte så mkt om var justeringen hamnar, så länge det går att justera. :)

Dimmanz
2010-05-21, 13:19
det passar.. ;) som sagt innan justeringen blir på fel sida.. flyttade nyss över från min mk2'a till en annan mk1'a och tebax... passa rakt över.. :)

kim_gulle
2010-05-21, 13:26
det passar.. ;) som sagt innan justeringen blir på fel sida.. flyttade nyss över från min mk2'a till en annan mk1'a och tebax... passa rakt över.. :)

Sweet! Kanske man börjar bygga ett underrede till veckan då när skolan har uppehåll en hel vecka. :D

kim_gulle
2010-05-27, 14:51
Byggde ett underrede igår och skulle sätta i det idag, men så upptäcker jag att bältesinfästningen var ju helt annorlunda på MK2an än på underredet från Mk1 GLS. Det passar alltså inte med bältet. Så nu måste jag jaga rätt på en MK2 stol i alla fall och bygga ett nytt. Hähhh.

Det måste ha varit från nån nyare MK1 eller nåt som ni har bytt stolar emellan för jag kollade på min MK1 Gti från 81 och där var det samma slags bältesinfästning som på MK2an.

Dimmanz
2010-05-27, 18:55
flyttade nyss över från min mk2'a till en annan mk1'a och tebax... passa rakt över.. :)

.. kan de varit en 76'a ja flyttade över till tro.. från min 86'a dårå.. då lossade ja bara bulten i framkant och drog bak hela shaitelufsen å flytta till mk1'an.. så vare nån polare som vraka den bilen.. så man flytta tebak stolarna.. =/ va har du för årsmodell?

men va vet jag.. kan varit bytt tidligare.. förra ägaren va en vw entusiast å hade en massa vw's som han höll på bygga på satt... kanske gjort nått me den gölfen ochså =/

synd att de inte passa över.. =/

kim_gulle
2010-05-28, 11:40
.. kan de varit en 76'a ja flyttade över till tro.. från min 86'a dårå.. då lossade ja bara bulten i framkant och drog bak hela shaitelufsen å flytta till mk1'an.. så vare nån polare som vraka den bilen.. så man flytta tebak stolarna.. =/ va har du för årsmodell?

men va vet jag.. kan varit bytt tidligare.. förra ägaren va en vw entusiast å hade en massa vw's som han höll på bygga på satt... kanske gjort nått me den gölfen ochså =/

synd att de inte passa över.. =/

Jag har en 16v från 88 och det är ju en skruv där framme som du säger på den. Men det var ju själva bälstesinfästningen som var annorlunda för på GLSen som jag plockade underredet ifrån hade ju sina bälten fästa nere i karossen, medans min 16v hade sina bälten fästa i själva underrredet så att det ska följa med när man skjuter stolen framåt och bakåt. Det var även så på min MK1 GTI från 81. Där sitter bältena på samma sätt som på MK2an så det kan ju ha varit sånna stolar som satt i den mk1an som du plockade ifrån.