handdator

Visa fullständig version : Kabeldragning i Golf vr6 97-98



Micke_GTi
2010-05-16, 23:58
Ska dra högtalarkablar i en Golf MK3 vr6 om några dagar. Problemet är att vi inte vet vart vi ska dra högtalarkablarna från dörren någonstans. Kablarna är av den lite tjockare typen och går förmodligen inte att dra genom "kontaktlådan" där originalkablarna går. Måste vi borra upp hål i plåten för att dra kablarna?
Någon som kan beskriva/ge tips på hur vi kan göra här? Gärna med bilder om ni gjort det själva!

Nästa dilemma är strömkabeln som är 70mm tjock. För att dra in kabeln i motorrummet så har jag själv dragit den genom en plugg i min MK4. I denna bilen är pluggen ovanför pedalerna fulla utav kablar redan, är enda lösningen att borra genom torpedväggen då? Andra idéer?

Alla svar uppskattas, speciellt de snabba!

VR6_Linus
2010-05-17, 21:23
Ang högtalar kablarna i dörrarna, är där verkligen inte plats att borra upp i kontakten och stoppa genom kabeln där? På de vr6or jag har haft som har varit full utrustade, har jag lyckats plocka iaf genom 2x2,5.

Där brukar finnas 4-5st genomföringar på vr6or, annars finns det iaf 1 plugg genom "akvariet"(under plasten vid torkarna).