handdator

Visa fullständig version : Golf 1.8t -- färdator har ställt om sig till Farenheit??



mt4base
2010-05-13, 17:23
Häromdagen såg jag att tempvärdena för inne och yttertemp i färdatorn i min fars bil visade väldigt underliga siffor. Det stod "F" efter siffrorna så jag utgår från att det är Farenheit men hur har den ställt om sig? Kan man göra nån dubbeltryckning på färddatorn så den ändrar sig eller vad har hänt? Hur ställer man tillbaks till Celcius?

Henrik.M
2010-05-13, 19:32
Golf ?

Årsmodell vore fint.

Annars brukar det finnas under menyn i färdatorn om man vill ha celsius eller farenheit där kan du även ställa om mellan miles och kilometer , beroende på årsmodell då förstås.
Gäller golf 5 och 6 och finns under menyn enheter. (units)

mt4base
2010-05-13, 20:00
Årsmodell 2001, dvs Golf IV.
Det är en Golf IV 1.8t variant.

Jag tittade i instruktionsboken men där stod inte mycket i ämnet. Kan just undra hur det har ändrat sig, har min far kommit åt nån knapp på nått underligt sätt? ;)

Henrik.M
2010-05-13, 20:50
Årsmodell 2001, dvs Golf IV.
Det är en Golf IV 1.8t variant.

Jag tittade i instruktionsboken men där stod inte mycket i ämnet. Kan just undra hur det har ändrat sig, har min far kommit åt nån knapp på nått underligt sätt? ;)

Då har jag intet konkret svar att ge , är väldigt länge sedan jag pillade i en MK4.a

T-mek
2010-05-14, 00:27
Färddatorn visar väl inte innertemp? Det är inte så att det är Climatronic-displayen du menar?

Om det är det så är det någon knappkombination man ska trycka på för att växla mellan enheterna. Jag har
inte i huvudet vilken, men det borde stå i instruktionsboken...

Henrik.M
2010-05-14, 01:06
Färddatorn visar väl inte innertemp? Det är inte så att det är Climatronic-displayen du menar?

Om det är det så är det någon knappkombination man ska trycka på för att växla mellan enheterna. Jag har
inte i huvudet vilken, men det borde stå i instruktionsboken...

Om det är det så..........
Kan det vara något åt det här hållet?
http://www.gtiklubben.nu/index.php?section=faq&subsection=Teknik&id=17

Jag har för mig det är kall + econ eller nått sånt.

T-mek
2010-05-14, 12:15
Hmm. Vid närmare eftertanke hade jag provat med att hålla inne "Econ" och trycka på "Auto".