handdator

Visa fullständig version : golf III Variant



The_Serp
2010-05-13, 13:30
Tjenare!!
Det här blir mitt första inlägg =)
Har införskaffat mig en Golf III Variant -95 och har fått problem med ett konstant "klunkande" i bakvagnen..oljudet ökar i takt med att jag accelererar och försvinner ENBART när jag svänger till vänster...
-Oki, byte av hjullager.. tänkte jag...sagt & gjort så bytte jag på båda sidor bak men oljudet finns kvar.. =(
Har redan tagit av hjulen & kollat så att det inte är nåt rost som "ligger emot" bromstrumman..

Är det någon som har någon idé på vad det kan vara?? Tacksam för svar..
//Martin

Thord
2010-05-13, 20:31
Lite långsökt kanske, men hur är bakdäcken? Om bilen gått långt med dåliga stötdämpare kan däcken bli missformade. precis det hände med en V70 på jobbet och då blev det mest vibrationer på den bilen.

The_Serp
2010-05-13, 20:35
Jag trodde det först att det var seperation i däcket men jag bytte däck & problemet kvarstod...Problemet löste sig förresten..det var det stora hjullagret på höger sida som var slut (trots att jag köpte ett nytt för 1 vecka sedan :/ ) så nu låter det ingenting längre :)

Lillen
2010-05-13, 22:26
Efter montering och korrekt draget lager skall man efterdra lagret då man kört 50-100mil för att vara säker.
Inget måste men med tanke på den klena konstruktionen gör iaf alltid jag det och lagren håler längre då.