handdator

Visa fullständig version : Golf 3 2,0 Gti 16v 4 Dörrars



Golf316v
2010-05-11, 19:29
Hej på alla glada.

Jag har lite funderingar om min bil.
Köpte den för cirka 2 veckor sedan och jag ska göra en servicen på den och undrar om det är något specielt man ska kolla på när jag gör servicen?
Sen undrar jag om man kan släcka service lampan själv eller måste någon verkstad göra det?

Tack!

Andersson Racing
2010-05-11, 20:04
Hej på alla glada.

Jag har lite funderingar om min bil.
Köpte den för cirka 2 veckor sedan och jag ska göra en liten servicen på den och undrar om det är något specielt man ska kolla på när jag gör servicen?
Sen undrar jag om man kan släcka service lampan själv eller måste någon verkstad göra det?

Tack!

Det står i instruktionsboken hur du släcker servicelampan.

Vad menar du med liten service, vad hade du tänkt byta?

mvh Per

Golf316v
2010-05-11, 20:12
Den är på tyska så det är lite svårt att se vad det står,
killen som jag köpet den av var från Tyskland.
Jag ska byta olja,filter,tändstift,fördelare,tändkablar,rotor,l uftfilter,insugen och ventilkåps pakning.
Att säga att det är en liten service kanske var fel ordval.

Andersson Racing
2010-05-11, 22:25
Den är på tyska så det är lite svårt att se vad det står,
killen som jag köpet den av var från Tyskland.
Jag ska byta olja,filter,tändstift,fördelare,tändkablar,rotor,l uftfilter,insugen och ventilkåps pakning.
Att säga att det är en liten service kanske var fel ordval.

Känns mer som stora servicen:) Det är bara kamremsbytet som saknas! Varför byta packningarna? Har du hållt på med bilar tidigare så är mk3 lättmekat.

mvh Per

CCarlsson
2010-05-12, 03:24
Jag skulle med vilja veta hur jag släcker lampan då jag inte har någon instruktionsbok :P

Golfbjörnen
2010-05-12, 12:06
Jag tog min fars Golf III GTI 16v till jobbet idag. Jag kan kolla om instruktionsboken ligger i handskfacket och återkomma i ämnet.
Annars tror jag du kan köpa/beställa svensk instruktionsbok för din bilmodell på närmaste DinBil. Så gjorde jag med min Audi S6 som var tyskimport.

/Anders

Golf316v
2010-05-13, 00:34
Har skruvat lite tidigare men är lite osäker om hur jag lyfter insuget utan att skadda något, men får lite assistans av polaren som är Fordons mek.
kamremen är bytt :D så slipper jag göra det fören om 8000 mil.
Han läcker lite olja via ventilkopspakningen så tänke byta medans
jag håller att göra servicen, insugspakningen fick jag med gratis så varför inte medans man väl håller på.
tycker det är kul oxå.
Jag hittade hur man skulle göra :D


Återställning av serviceintervall indikator bör endast Kilometerstanad annons "'IN 00."
tjänsten intervall indikatorn i hastighetsmättaren. Ha totala KM framme annars nollar du den med.

1 Slå på tändningen och tryck knappen under hastighetsmätaren och håll in den.

2 Stäng av tändningen och släpp knappen. Displayen ser du skriften OEL.

Analog Klocka
Genom att trycka kort på knappen för att ställa den analoga klockan
knappen ändrar du till OEL, IN 01 eller IN 02 och sedan är det bara att hålla in.

Digital Klocka
Använd Minut kappen och skifta från OEL, IN 01 eller IN 02.
Det som ska så är det bara att hålla in minut knappen till du ser ----.----- så är det nollstält.

3 P.S Vrid av täningen direkt du ser detta ----.-----
annars får man göra om det igen, (den går tillbaks till OEL, IN 01 eller IN 02 efter 2-5 sek.)

Du kan behöva att göra det på OEL, IN 01 eller IN 02, men det går fort.


Jerry