handdator

Visa fullständig version : Byta länkarms bussningar



magnusT
2007-06-29, 23:41
Tänkte byta mina länkarms bussningar imorgon. Hur avancerat är det? Måste man ha press för att montera den bakre? Bilen är en golf 4 gti. Har problem med knak i framvagnen det är därför dom ska bytas.

Särkelä
2007-06-30, 00:06
Press behövs. Men kan vara K-hämmarstags bussningarna som gör att det knakar också. Fast är iofs blir ett mer klonkande ljud av dom. Är vanligt att dom blir glappa. Kostar 300 pix med överfallen på VAG.

Men om du ska plocka ner länkarmen tänk på att ta den övre skruven som håller fast spindelleden, inte dom tre små. Så ändrar du inte hjulinställningen.
Lycka till

magnusT
2007-06-30, 22:33
Blev inget byte idag, hade inte tillgång till press. Men jag rev ändå ner framvagnen för att kolla vad som var fel. Bakre bussningen hade stora sprickor, glapp i spindelled. Smörjde även krängningshämmar staget där bulten går igenom bussning. Tror det var den som skapat lite knakande.

magnusT
2007-07-01, 00:19
Satt och kikade på lite bilder med reservdelar. Där såg det ut som den övre bulten i stabilisatorstaget är fast. På min kunde jag plocka ut den. Hur ska det vara?