handdator

Visa fullständig version : Stor service på Golf GTI MK V



Råbbert
2010-05-08, 22:04
Är det någon stor service runt 12.000mil?
Kollar runt lite och letar efter en fin gti att handla.. Den prisklassen jag har som tak är 150.000 och i den klassen har många bilar gått 10-11.000 mil. Är det någon stor och dyr service strax efter dessa mil?
Eller ska man försöka skrapa ihopp lite mer pengar och satsa på en som gått kanske 7-9.000 mil?


MVH/ Robert

DPC
2010-05-09, 09:02
Du ska inte behöva skrapa ihop mer pengar än 150 tkr för en bil som gått mellan 7-9000 mil. Min gamla GTI V med 7600 mil såldes för ca 150' hos handlare i mars i år. Första stora servicen ligger för övrigt vid 9000 mil eller 6 år (det som uppnås först).

Råbbert
2010-05-09, 21:12
Ja men det låter ju bra..
Har kollat runt lite nu.. Men har ju även fastnat för nya Polo GTI´n..

Den 14é juni skrivs huset över till nya ägaren, så då rullar det ju in lite deg.. Men Polon kommer väll inte förrens sen sommarn?? (måste in och höra med möller bil om det vet när den kommer)
Vi får helt enkelt så hur detta slutar, även en MKV R32 finns ju med i tankarna.. Men Polon och R32 gör ju att jag måste höja penga gränsen en aning.. Men men

Ska försöka ta mig iväg innom kort tid och prova en GTI och en R32. Efter det kanske man kan se åt vilket håll det lutar..

MVH/ Robert

canterbury
2010-05-10, 17:11
Nja du har ju en rätt stor och inte direkt billig service vid 7000 också, speciellt om du kollar efter lite dyrare gti med dsg, där har du oljebyte och annan service på växellådan...samt börjar väl kullager o annat jox också bråka vid denna tiden om man kollar vad annat folk får göra. Jag köper nog hellre en välhållen 12000 milare än en sönderkn#llad lågmilare, miltal är ovänsentligt, det har jag märkt genom åren när man köpt bil. Historik historik och historik samt hur bilen skötts säger allt. Sen lämnar man ju in bilen hos motormännen o får den grundligt kollad om man inte kan så mycket själv så är saken biff!