handdator

Visa fullständig version : Vilken packning till KR topp på 6A block



graul
2010-05-04, 21:57
Hej allihopa, kände att det var dags att bli medlem här nu med tanke på att jag har en gti 16v och en corrado vr6 så ni kommer nog att se mer av mej här =)

Till problemet då:
Min bror har en audi 80 quattro med 16v motorn, beteckning 6A (samma som 9A fast rakställd) och nu har han fått tag i en oettinger trimmad kr-topp som vi ska mecka dit. Jag e inte helt efterbliven vad gäller bilar (nåja) men jag kan inte hitta vilken topplockspackning vi ska använda oss av. Jag vet att några använder sig av 2E-packningen som så vitt jag kan söka mej fram till är samma som 9A. Men vi vill ju ha KR-packning eftersom den är tunnare. Iofs bara 0.5mm men lite komp lär det väl ge. Funkar det? Eller är det original som gäller? eller är det så att en MAXplanad kr-topp behöver ha den lilla extra tjockleken?
Lite rörigt jag vet. Men jag vore jättetacksam för svar.

razer
2010-05-04, 22:53
Köp metallpackningen frå ABF (från volkswagen) och toppskruv från ABF. Jag tror förresten dli-teknik.se säljer metalltoppackningen...

graul
2010-05-04, 23:50
ABF, 2E, 9A och 6a är samma. Jag läste det på dli's hemsida. Men det är ju de där lilla marginalerna man vill åt ;)

razer
2010-05-05, 07:37
Det är inte likadan packning om man kollar på volkswagen (original). Kollar man på 16v är det endast ACE och ABF som har metalltoppackning original.
Sen ska man matcha toppackning och toppskruv, det finns två olika modeller.

Måttmässigt passar packningen till, ABF, ACE, 2E, 9a, 6A mfl..