handdator

Visa fullständig version : Bahnbrenner 16v fuelrail?



kim_gulle
2010-05-02, 20:02
Nån som handlat från bahnbrenner? http://www.bahnbrenner.com/

Tänkte bygga elektroniskt sprut på min 9A motor som projekt på universitetet och letar bra fuelrail och spridare och grejer. Finns ju inte så många fuelrails att välja på med 16v insuget men bahnbrenner verkar ha ett hyfsat bra.

Är det någon som har kört eller kör med bahnbrenners fuelrail? Nån som handlat därifrån? Vad brukar tullen hamna på?

boster
2010-05-02, 21:00
kolla med http://www.nukeperformance.com/

Plura
2010-05-02, 22:14
Jag har handlat därifrån men det är lite krångligt, enklast på en 16v är ju att köpa insug och hela kittet från en ABF motor eller
ta railen från en audi/vw 1.8t och bara förlänga hylsorna så det går över insuget. Dräller ju av dom på skroten i stan så det är
bara att fynda :)

fjadrik
2010-05-03, 10:07
Eller så kapar du till ett audi s2 insug och använder vilken fuelrail som helst. då kan du bestämma själv vart spjällhus och så vidare hamnar.

kim_gulle
2010-05-03, 11:41
Jag har handlat därifrån men det är lite krångligt, enklast på en 16v är ju att köpa insug och hela kittet från en ABF motor eller
ta railen från en audi/vw 1.8t och bara förlänga hylsorna så det går över insuget. Dräller ju av dom på skroten i stan så det är
bara att fynda :)
ABF prylar är ju i princip omöjliga att hitta och den där speciella railen och spridarna på ABF har ju inte så bra flöde. Har funderat på 1.8T railen och spridare men är lite osäker på hur jag ska gå tillväga när jag ska förlänga hylsorna. :(


Eller så kapar du till ett audi s2 insug och använder vilken fuelrail som helst. då kan du bestämma själv vart spjällhus och så vidare hamnar.
Grejjen är ju att jag vill ha orginalinsuget. Ser ju inte så trevligt ut på besiktning om man kommer med ett audi insug heller för den delen.

fjadrik
2010-05-05, 19:46
ABF prylar är ju i princip omöjliga att hitta och den där speciella railen och spridarna på ABF har ju inte så bra flöde. Har funderat på 1.8T railen och spridare men är lite osäker på hur jag ska gå tillväga när jag ska förlänga hylsorna. :(


Grejjen är ju att jag vill ha orginalinsuget. Ser ju inte så trevligt ut på besiktning om man kommer med ett audi insug heller för den delen.

Ok, så förstår jag. Men besiktning är en världslig sak =)

Om du har en 1.8t rail och mäter hur långa hylsor du behöver så är det bara att gå till någon med svarv och snällt be om hjälp. se bara till att dom svarvar in spår för o-ringar så det blir tätt.
Jag har en bbm fuelrail och det är så dom gör.

Plura
2010-05-05, 20:42
Har en 1.8t rail med spridare och btr om du skulle vara intresserad.

kim_gulle
2010-05-06, 17:44
Du har inga förlängningshylsor? En 1.8T rail kan jag nog hitta rätt enkelt. Det är hylsorna som är problemet.