handdator

Visa fullständig version : Byta låskista med stängd dörr?



Kasvi
2010-05-02, 17:46
Dagens dilemma! förardörren på min golf mk4 99:a har låst sig totalt. Låskistan är nog problemet, men kan jag byta låskistan med stängd dörr? kan jag montera bort den? alternativt slå sönder den i molekyler och sedan lyckas få upp dörren för att kunna montera dit den nya? dörrsidan är bort riven och det är bara låskistan kvar. hjälp mig gode gud!

Henrik.M
2010-05-02, 17:56
Du måste upp med dörren för att demontera låskistan.
Prova banka försiktigt på utsidan av dörren med handflatan kring dörrhandaget & låskistan.
Har du tur kan du få upp dörren då.

Annars är det bara till att slå sönder bygeln som låskistan sluter runt alt slå sönder låskistan.
Dom är fruktansvärt sega så gör dig beredd på motstånd.

Kasvi
2010-05-02, 18:52
Dörren får jag inte upp, har bankat natt och dag. Låskistan måste jag iaf köpa ny. Men frågan är ju om jag får upp dörren om jag har sönder låskistan bara? Jag ska förbereda mig mentalt inför matchen med låsjäveln :) Tack för tipset!

danno
2010-05-03, 15:20
prova rycka som en galning i handtaget samtidigt som du bankar hårt med näven på dörren vid låskistan ung osså ett par tryck på fjärren. har aldrig misslyckats för mig iaf.

daniel

Olofsman
2010-05-03, 19:03
Om du har en lång flatmejsel och en bra slaktslägga så kan du slå sönder låsningen i kistan. Jävligt svårt att förklara vart du ska slå. Men jag tror du bara kan massakera den så kommer den tillslut. För att komma åt kistan plockar du loss listen till rutan på utsidan av dörren. Efter det får du en bra glipa så du kan ge kistan FAN :)

MVH Conny

Kasvi
2010-05-05, 11:24
Jag slog och bröt och till sist öppnades dörren :) Så nu är allt fridens. Tack för era utmärkta tips!