handdator

Visa fullständig version : Lacksläpp R32 07:a



maverick1714
2010-05-01, 10:09
Jag upptäckte för två veckor sen lacksläpp på framskärmarna höger+vänster när jag skulle byta till sommarhjul, och då tänkte jag att det måste gå på garantin eftersom det är en 07:a och man har ju 3års garanti på lacken. Men det visade sig att garantin hade gått ut med 3 dagar då jag anmälde skadan så jag trodde att VW skulle ta det på godwill ändå eller att jag får betala halva jobbet. Det blev ett blankt NEJ!

Jag undrar om det är lönt att tjafsa med de om att jag kan bevisa att skadan upptäcktes då bilen fortfarande hade garanti. Det är ingen småbubbla vi pratar om heller utan det är ca. 2cm brett och 5cm långt. På bägge sidor.

VWGolIV
2010-05-01, 10:45
Ta bilen till en riktig lackerare och få ett utlåtande och skicka sedan detta till Svenska volkswagen, dvs huvudkontoret i Sverige och se vad dom säger.

När jag köpte min mk4a så hade jag missat nybilsgarantin med 4 eller 5 dagar men de tog hela ansvaret ändå för bilen.
Det var ju problem med Airbagsystemet.

monti garbi
2010-05-02, 04:36
Precis! Ta alltid såna här saker med huvudkontoret, dom är betydligt mer motiverade av goodwill än din lokala VAG-verkstad.

VWGolIV
2010-05-02, 10:20
Men gör det snarast, dvs SENAST måndag den 3 Maj.

maverick1714
2010-05-02, 12:13
Men gör det snarast, dvs SENAST måndag den 3 Maj.
Det var det lokala kontoret som tog kontakt med Svenska Volkswagen i Södertälje och beslutet kom direkt ifrån dem.

VWGolIV
2010-05-02, 14:17
Men ring själv o ifrågasätt beslutet istället för att lita på din verkstad oavsätt hur bra den än är.

Ofta kan man få igenom vissa saker om man själv tar tag i saker o ting.

maverick1714
2010-05-07, 21:28
Men ring själv o ifrågasätt beslutet istället för att lita på din verkstad oavsätt hur bra den än är.

Ofta kan man få igenom vissa saker om man själv tar tag i saker o ting.
Det har jag gjort det blev ett nej ändå, de hänvisar till att lackgarantin hade gått ut när jag anmälde skadan. Jag försökte resonera med de att när skadan upptäcktes bilen hade fortfarande garanti men det hjälpte inte. F*n vad surt missade garantin med 5 dagar och nu får jag på egen bekostand lackera två framskärmar...på en tre år gammal bil.

polomannen
2010-05-08, 02:06
Och till en anna VAG plåt verkstad och tala om det för dom....är dom villiga så kan dom faktisk hjälpa dej med det.