handdator

Visa fullständig version : Polo R



wolfbane1967
2010-04-30, 10:42
En Polo R ska tydligen dyka upp =)
Inte helt fel,

http://www.automotorsport.se/nyhetsbrev/polo-r-kommer--med-210-hästar/20745

DPC
2010-04-30, 10:46
Ny motor också!

Dock lång tid innan intro (uppgift 2012).

Micke_GTi
2010-04-30, 11:58
Nice!

tjipp
2010-04-30, 12:27
får nog behålla skodan en stund till då.. ;-)

Zynodisk
2010-04-30, 20:35
Cool, men är inte Polo lite "tjejbil"? ;-)

monti garbi
2010-05-01, 03:54
Tjejbil? Jo tjena...skulle gärna låna ut min 210-ponnys Polo till min tjej som kör sämre än min farfar..."jättegärna"..ehum

TheDeadDorkster
2010-05-01, 06:07
monti garbi Varför är du förolämpad. VW Polo och VW Golf har alltid varit små shoppingbilar som ska vara behändiga. En viktig del av kundkretsen har därför varit kvinnor. Ett stort bevis att dessa bilar är kvinnobilar: Makeup-speglar i förarens solskydd.

badtab
2010-05-01, 13:08
Hmm.. Nåt att sikta på när Lupon ska ersättas..=D

monti garbi
2010-05-02, 04:44
Hmm.. Nåt att sikta på när Lupon ska ersättas..=D

Hehe, passa dig, någon kan få för sig att du är tjej :)

badtab
2010-05-02, 11:26
Hehe, passa dig, någon kan få för sig att du är tjej :)

Haha...Det får jag bjuda på..

Har haft min lupo gti sen i september, bättre bil har jag aldrig haft.. Då har jag åkt vr6, både fwd och syncro variant, bubbla och div volvos.. Så Polo gti med 210 hp lockar...;)

monti garbi
2010-05-02, 12:02
monti garbi Varför är du förolämpad. VW Polo och VW Golf har alltid varit små shoppingbilar som ska vara behändiga. En viktig del av kundkretsen har därför varit kvinnor. Ett stort bevis att dessa bilar är kvinnobilar: Makeup-speglar i förarens solskydd.

Förolämpad? Hehehe, krävs nog lite mer för det än ett forum där man inte känner folk :)

Däremot är det oehört roande att folks fördomar om "tjejbilar" fortfarande år 2010 lever kvar (för dom har speglar i solskyddet) lol.
Min kompis har spegel i solskyddet på förarsidan på sin nya Mustang, vet inte hur man kommenterar det riktigt, så jag avstår tror jag.

Personligen tycker jag bilar att värsting-Polon tråden handlar om, Lupo, Audi TT, + andra vassa småbilar kan vara väldigt coola och attraktiva för både mig och många andra killar, och vissa kvinnor med naturligtvis, men det gör dom knappast till "tjejbilar" utan bara till en bil för en bred målgrupp. Men vill du kalla dom för tjejbilar så gör du det så kan vi som är lättroade få oss några gratisskratt på dom fördomsfullas bekostnad, bara kul serru:)

badtab
2010-05-02, 13:07
En liten parantes kring det här med tjejbil eller inte, min Lupo har fått smeknamnet Sminklådan.. Ofrivilligt från min sida att tilläggas..;)

Premis
2010-05-02, 17:11
En liten parantes kring det här med tjejbil eller inte, min Lupo har fått smeknamnet Sminklådan.. Ofrivilligt från min sida att tilläggas..;)

Min Fabia benämns som gullig, tror till och med GTI'n har fått samma omdöme en gång. Men då kan man ju skylla på folks dåliga omdöme ;).

99% av alla bilmärken har speglar i solskyddet, om folk får problem med sin manlighet p.g.a. detta så rekommenderar jag att man skruvar loss det helt enkelt.