handdator

Visa fullständig version : Media-In problem RCD510



Zynodisk
2010-04-28, 10:40
Har fått problem med min Media in utgång....
Jag har ett USB minne kopplat till Media in sladden och de funkar kanon i ca 35-40 minuter.
Sen blir de helt tyst och de står bara "MEDIA IN: No device", efter ca 2-3 minuter så hoppar den igång igen och spelar musik i ca 2-3 minuter, sen samma igen... Något irriterande...
USB minnet är helt nytt.

Någon som varit med om liknande problem?

monti garbi
2010-04-28, 10:56
Låter som mjukvaroprogramfel, fixas säkert på garantin.

Danne_
2010-04-28, 18:32
Jag har samma Problem med min. Har inte hunnit testa med andra minnen om det blir nån skillnad. Det är samma om telefonen ringer och man har den nära media in enheten då händer samma sak.

PSJ
2010-04-29, 12:54
Låter ju helsjukt. men jag är inte förvånad..

Min minneskortsläsare tar sjukt lång tid på sig att ladda och när det är klar går det knappt att navigera.
Kör jag däremot på USB via media in eller ipod så funkar det bra. Jag tycker dock att skillnaden skulle vara minimal.

Testa att låta verkstaden uppdatera mjukvaran, det kan lösa biffen.

Zynodisk
2010-04-29, 14:26
Ja de får väl bli så... Lite skumt om de kommit en ny mjukvara när bilen är 4 veckor gammal.
Får väl köpa en Ipod sladd och testa med den också.

alterswede
2010-05-01, 01:11
Ett tips är att kolla upp läshastigheten innan ni springer till VW.
Läs/skriv hastigheten på USB-minnen varierar nämligen kraftigt (3,5mb/s -> 100mb/s)
Har för mig att de står i stereohandboken att minnet bör ha en läshastighet på minst 10-15 mb/s.

Själv kör jag med http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=364926

läshastighet på 25 mb/s och har aldrig haft problem.
Bilen är tillverkad för ett år sedan och aldrig uppdaterad mjukvara.

Kör ni med SD-kort gäller samma sak där, välj ett kort med hög läshastighet samt ett kort som inte överstiger 2gb.
Jag tror dock att VW satte i en annan minneskortsläsare i 2010 modellen som även klarar SDHC.

PSJ
2010-05-01, 10:26
Har testat mitt sd-kort i 2 olika bilar där det var mycket stor skillnad så ditt argument kan stämma men inte i alla fall tyvärr :(
Båda bilarna är 2010or.

Nisse
2010-05-05, 01:32
Ett tips är att kolla upp läshastigheten innan ni springer till VW.
Läs/skriv hastigheten på USB-minnen varierar nämligen kraftigt (3,5mb/s -> 100mb/s)
Har för mig att de står i stereohandboken att minnet bör ha en läshastighet på minst 10-15 mb/s.

Själv kör jag med http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=364926



läshastighet på 25 mb/s och har aldrig haft problem.
Bilen är tillverkad för ett år sedan och aldrig uppdaterad mjukvara.

Kör ni med SD-kort gäller samma sak där, välj ett kort med hög läshastighet samt ett kort som inte överstiger 2gb.
Jag tror dock att VW satte i en annan minneskortsläsare i 2010 modellen som även klarar SDHC.

Jag har läst att en del har problem med MDI och ditt resonomang om läshatighet låter vettigt men jag tror inte
problemet ligger där. VW har certifierat ex, Kingston DataTraveler 4 GB som läser i 6 MB/s. Samma sticka i
8 GB är inte certifferad och jag har för mig att den läser långsammare. När jag hämtade ut min Polo med
RCD 310 och Media In så plugga jag in min Kingston DataTraveler 8 GB, laddad med ca: 6 gig enkla mappar
och det funkar helt utan problem eller väntetider. VW skriver ju att endast vissa format på playlist funkar,
ex, ,pls som jag själv använder till mina mp3,, playlist ska också ligga i mappen. Kan det vara så att det
strular om det ligger playlist i formatet .m3u som ju är ett populärt format?

jimZon
2010-05-05, 10:10
Kika på detta forum där man kan ladda ner en firmware uppgradering för MDI'n. Jag testade själv men hade redan den senaste versionen.

http://www.my-gti.com/1915/volkswagen-media-device-interface-mdi-firmware-upgrade-kw33