handdator

Visa fullständig version : Golf VI - Bagagelås i baklås



Mr dOhC
2010-04-27, 22:05
Sökte lite snabbt, hittade inget liknande. Har lite ont om tid så jag hoppas någon har möjlighet att hjälpa till :)

Efter att min bil stått i garaget ett tag så har nu låset till bagageluckan fastnat. Innan jag lämnade bilen så hade jag låst luckan med nyckel.

Nu sitter det bom fast. Först fick jag inte ens in nyckel, efter diverse smörja och pillande så får jag iallafall in nyckel men det går inte att vrida om.

Har någon en idè om hur jag ska få upp luckan ?

Tacksam för svar!

Andersson Racing
2010-04-27, 22:16
Sökte lite snabbt, hittade inget liknande. Har lite ont om tid så jag hoppas någon har möjlighet att hjälpa till :)

Efter att min bil stått i garaget ett tag så har nu låset till bagageluckan fastnat. Innan jag lämnade bilen så hade jag låst luckan med nyckel.

Nu sitter det bom fast. Först fick jag inte ens in nyckel, efter diverse smörja och pillande så får jag iallafall in nyckel men det går inte att vrida om.

Har någon en idè om hur jag ska få upp luckan ?

Tacksam för svar!

Innefrån, bort med täckplasten och öppna manuellt, enda sättet.

mvh Per

Mr dOhC
2010-04-27, 22:19
Går det att få bort den när luckan är stängde :) Tänk den tanken men trodde i mitt stilla sinne att det går väl inte :P

Andersson Racing
2010-04-28, 00:51
Går det att få bort den när luckan är stängde :) Tänk den tanken men trodde i mitt stilla sinne att det går väl inte :P

Det går men det kan vara lite trångt.

/ Per

Mr dOhC
2010-05-02, 02:40
Det gick fint. Fick rycka lite så den lossnade i nederkant, och sträck in handen. Det var lite trångt men gick bra :)

Tack för hjälpen :)

P-plats.se
2010-05-02, 10:46
Kolla torkarmotorn för läckande spolarvätska brukar resultera i detta problemet...